САЩ представят правила за плащане на таксите за китайски кораби

Loading

През уикенда американската митница предостави повече подробности за предстоящото увеличение на пристанищните такси за тонаж, свързан с Китай, което ще влезе в сила следващата седмица.

Известието ясно посочва: тежестта за определяне на отговорността е изцяло върху оператора на кораба, а не върху американската митница. На корабите, които не представят доказателство за плащане, може да бъде отказано разтоварване, отказано митническо освобождаване или блокирани операции, докато документите им не бъдат уредени. Плащането трябва да се извършва чрез уебсайта на Министерството на финансите на САЩ, като митницата призовава корабните оператори да се уверят, че са платили поне три дни преди пристигането на кораба в САЩ.

Има три ценови нива. Приложение 1 е 50 долара на нетен тон за кораби, собственост или експлоатирани от китайски лица. Приложение 2 е за кораби, построени в Китай, пристигащи в САЩ, където операторът ще плати 18 долара на нетен тон или 120 долара на разтоварен контейнер. Приложение 3 обхваща всички превозвачи на превозни средства, които не са построени в САЩ – не само китайските – като операторите трябва да плащат 14 долара на нетен тон.

Предвидени са някои облекчения: Танкерите за втечнен природен газ (LNG) са освободени от такси съгласно тези приложения.

Онлайн формулярът за плащане на такса по раздел 301 ще подкани отговорните страни да попълнят различни задължителни полета, след което таксата ще бъде разкрита от сайта.

Китай обеща да предприеме ответни мерки. Китайският премиер Ли Цян подписа указ на Държавния съвет преди девет дни, в който се посочва, че Китай ще предприеме необходимите контрамерки срещу държави или региони, които налагат или подкрепят дискриминационни забрани, ограничения или подобни мерки, насочени към китайски оператори, кораби или екипажи, занимаващи се с международен морски транспорт и свързани с него услуги.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *