Превозвачите, които са най-изложени от търговската война на Тръмп с Китай

Loading

Графиката по-долу, създадена от Linerlytica, подчертава контейнерните линии, които оперират в транстихоокеанския регион и са застрашени от продължаващата търговска война, инициирана от Доналд Тръмп срещу Китай, която на практика спря повечето бизнес между двете най-големи икономики в света.

Hede, Matson, SeaLead, TS Lines и COSCO са изложени на най-голям риск от незабавните последици, според проучване на Linerlytica което предполага, че между 30% и 40% от транстихоокеанския внос на контейнери все още е ефективно спрян от тарифите.

„Противопоставянето между САЩ и Китай продължава да поддържа лоши настроения на пазара за контейнери и макар тарифните отстъпки на САЩ, те са далеч от достатъчни, за да възстановят транстихоокеанските обеми с резервации за товари през следващите 3 седмици, а те са намалели с 30-60% в Китай и с 10-20% в останалата част на Азия“, отбеляза Linerlytica в последния си седмичен доклад.

Предстоящите празници за Деня на труда вероятно допълнително ще намалят търсенето на товари през май, като вероятно ще принудят превозвачите да отменят допълнителни плавания през следващите седмици, за да спрат по-нататъшното намаляване на цените на товарите, предположи Linerlytica.

Данните на Clarksons Research сочат, че 6% от глобалната контейнерна търговия с TEU се дължи на вноса на САЩ от Китай – двете световни суперсили – които сега ще бъдат таксувани при повишени тарифни нива от поне 145%.

„За превозвачите с по-малка ниша търговската война е особено разрушителна“, предупредиха анализатори от Sea-Intelligence в неделя. “Повечето от тях разчитат на големи обеми от Китай за своите услуги и не са добре оборудвани, за да преминат внезапно към алтернативни товари с некитайски произход. За някои от тях потенциално можем да очакваме пълно затваряне по време на търговската война.”

Предполага се, че глобалните превозвачи ще концентрират посещенията си в по-малко американски пристанища през следващите месеци, докато прехвърлят някои посещения в Китай към други азиатски производствени центрове.

Търговската война започва да се проявява в броя на пристанищата, като министерството на транспорта на Китай съобщи днес, че за седмицата от 7 до 13 април пропускателната способност на контейнерите в китайските пристанища е спаднала с 6,1%.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *