Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Цените на контейнерните превози достигнаха нов връх. $267,3 милиона за мегамакс са $103 милиона повече от подобни кораби, поръчани през 2020 г.
Splash съобщи миналия месец, че тайванската Evergreen е сключила договор за единадесет кораба с двойно гориво от 24 000 TEU, като поръчките са разделени между Южна Корея и Китай. Hanwha Ocean ще вземе шест кораба, а CSSC Guangzhou Shipyard International (GSI) останалата част.
Hanwha Ocean съобщи на Корейската фондова борса, че шестте кораба струват 267,3 милиона долара всеки, нещо, което анализаторите от Alphaliner смятат, че е най-високата цена, договорена някога за строителството на контейнеровоз. На база на TEU, това работи на $11,138 на слот.
Цените на новостроящите се скочиха през 2020 г., едно от най-печелившите десетилетия за корабоплаването. Като пример, последната сделка на Evergreen работи с над 100 милиона долара повече на кораб в сравнение с цената от 164 милиона долара, която Hapag-Lloyd се съгласи да плати за серия от шест – по-късно 12 – построени от Hanwha мегамакса, захранвани с втечнен природен газ, договорени в края на 2020 г.
Цените на новопостроените сгради остават високи, но според Clarksons Research те наскоро са се понижили в различните сектори. Индексът на цените на новите сгради на Clarksons се понижи с 1% от началото на годината.