Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Hapag-Lloyd очаква EBITDA на групата да бъде в диапазона от 2,5-4 милиарда долара, а EBIT на групата да бъде в диапазона от 0-1,5 милиарда долара за 2025 г. в сравнение със съответно 5 милиарда и 2,8 милиарда долара през 2024 г.
Перспективите остават обект на значителна несигурност поради силно променливото развитие на цените на товарите и големите геополитически предизвикателства, каза компанията, докато публикува своя годишен отчет за 2024 г.
„През 2025 г. започваме много добре с Gemini, но икономическата и геополитическата среда е крехка“, казва Ролф Хабен Янсен, главен изпълнителен директор на Hapag-Lloyd.
„В този контекст очакваме печалбите през 2025 г. да бъдат по-ниски от тези през 2024 г. През първата половина на текущата година ще внедрим Gemini и очакваме да поставим нови стандарти по отношение на надеждността на графика. Ще продължим да развиваме Hansea Global Terminals и ще очакваме по-нататъшно развитие на вътрешния ни бизнес. В същото време ще следим много внимателно нашите единични разходи и ще се фокусираме върху това да станем още по-ефективни и щадящи климата.“
В сегмента на линейното корабоплаване, транспортните обеми за 2024 г. като цяло са нараснали с 4,7 процента до 12,5 милиона TEU, средната навла останаха стабилни на $1492/TEU (2023: 1500 USD/TEU) и приходите се увеличиха до $20,3 милиарда.
Сегментът за терминали и инфраструктура регистрира подобрение в своята EBITDA до $151 милиона поради няколко придобивания в хода на предходната финансова година.
Докато EBIT се увеличи до $72 милиона от $18 милиона през 2023 г., приходите се удвоиха до $434 милиона.
„В предизвикателна пазарна среда постигнахме солидни резултати и допълнително повишихме удовлетвореността на клиентите. Допълнително консолидирахме и разширихме нашия терминален бизнес под марката Hanseatic Global Terminals. Работихме усилено за по-нататъшно подобряване на процесите, които ще дадат резултати през идните години и увеличихме инвестициите си в цифровизация и обучение на нашите хора. И накрая, стартирахме най-голямата програма за ново строителство в историята на нашата компания, която ще ни позволи да модернизираме допълнително и декарбонизираме нашия флот“, казва Янсен.