Пекин неодобрява продажбата на Hutchison Ports

Loading

Цената на акциите на CK Hutchison падна днес в Хонконг след публичните критики от страна на Пекин за плановете им да продадат по-голямата част от пристанищното си подразделение на BlackRock и Mediterranean Shipping Co (MSC) за 22,8 милиарда долара, поставяйки под въпрос дали най-голямата пристанищна сделка в историята, ще бъде завършена.

Компанията на хонконгския магнат Ли Кашинг CK Hutchison трябва да помисли на коя страна иска да застане, според остър вестникарски коментар, публикуван снощи от висшия офис на Пекин на неговия уебсайт.

Позовавайки се на критики, наричащи сделката „предателство на всички китайци“, коментарът беше публикуван за първи път от про-пекинското издание Ta Kung Pao и споделен изцяло от службата по въпросите на Хонконг и Макао в Пекин.

Със завръщането на Доналд Тръмп в Белия дом имаше натиск върху хонконгската CK Hutchison да продаде двете си пристанищни компании в Панама и с нарастващите търговски войни конгломератът реши миналата седмица, че е дошло времето да се оттегли от индустрия в която беше първоначалният световен пионер.

Съуправителят на CK Hutchison Франк Сикст заяви миналата седмица: „Тази транзакция е резултат от бърз, дискретен, но конкурентен процес, в който бяха получени множество оферти и изразени интереси.“ Той описа оценката на сделката като „убедителна“.

Статията Ta Kung Pao, която днес доминира в заглавията на вестниците в Хонконг, описва сделката на 96-годишния Ли като „хегемонистичен акт“ от страна на САЩ, използващи националната си мощ за да посегнат на законните права и интереси на други страни чрез „презрени средства“ като принуда, натиск и склоняване.

„Точно затова някои интернет потребители като цяло поставиха под въпрос и критикуваха сделката на CK Hutchison Holdings“, се казва в коментара.

„Те вярват, че това е коленичене и наемнически акт, който пренебрегва националните интереси и националната справедливост, предава и продава целия китайски народ. Тези емоционални мнения на потребителите са напълно разбираеми.

CK Hutchison все още не са коментирали статията за Ta Kung Pao и ангажимента на конгломерата да продаде бизнеса си на контролирания от САЩ BlackRock.

Откакто се завърна на власт на 20 януари, Тръмп съсредоточи значителна енергия, насочена към морското господство на Китай не само в пристанищата, но и в корабостроенето, като новата администрация обмисля серия от данъци за построените от Китай кораби, които акостират в американските пристанища.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *