Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
CMA CGM, най-агресивният купувач на кораби за годината до момента, влезе в историята.
От тази седмица CMA CGM със седалище в Марсилия изпревари конкурента Maersk до второто място в класацията на лайнера, когато включи огромния си портфейл с поръчки.
Последните данни от Alphaliner показват, че флотът на CMA CGM – включително корабите в поръчка – възлиза на 5,42 милиона слота, около 140 000 TEU повече от датския му съперник. Mediterranean Shipping Co (MSC) остава далеч начело, но неговият флот – включително поръчаните кораби – сега е с 8,47 милиона слота по-голям от съществуващите флоти на CMA CGM и Maersk взети заедно.
Освен че е най-големият купувач на употребявани кораби през първите месеци на 2025 г., CMA CGM беше зает с поръчките на новопостроени. Splash съобщи по-рано тази седмица за най-новата серия новопостроени контейнерни кораби на CMA CGM в Китай, избирайки дузина LNG кораби с двойно гориво от 18 000 TEU в корабостроителницата CSSC Jiangnan, втората поръчка за големи контейнерни кораби тази година, след договор от $2,6 милиарда за още дванадесет новопостроени 18 000 TEU LNG с двойно гориво в корейската корабостроителница HD Hyundai Heavy Industries.
Compagnie Maritime d’Affrètement (CMA) е основана през 1978 г., от Жак Сааде като вътрешносредиземноморски оператор. През 1996 г. Saadé слива CMA с Compagnie Générale Maritime (CGM), за да създаде тогавашния 12-ти по големина лайнер в света. Сааде, който е роден в Бейрут през 1937 г., след това купува много известни корабни марки, включително Australian National Line (ANL), American President Lines (APL) и Cheng Lie Navigation. Неговият син Родолф пое бизнеса след смъртта на Сааде през 2018 г., добавяйки много логистични придобивания заедно с покупките на кораби.
Междувременно Maersk се задоволи да се съсредоточи върху експлоатацията на флот в диапазона от 4 до 4,4 милиона TEU, политика, първоначално замислена от бившия главен изпълнителен директор Сорен Скоу и продължена от неговия наследник Винсент Клерк. Тази стратегия накара MSC да измести Maersk като най-големия превозвач в света в началото на 2021 г.
Има и други забележителни промени в класирането, които се случват по-надолу в класациите на Alphaliner. Когато се включат корабите по поръчка, тайванската Evergreen ще изпревари японската Ocean Network Express (ONE) на шесто място, докато Wan Hai, също от Тайван, влиза в топ 10 за сметка на сънародника си Yang Ming.