Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Все по-малко влакове влизат в Европа през Малашевица. През януари само 21 влака са пресекли полско-беларуската граница дневно. Това е почти толкова малко, колкото през 2022 г., първата година от войната в Украйна. Има различни причини за спада, но се очаква трафикът отново да се повиши по-късно през годината.
Тенденцията на спад на граничния пункт Малашевица продължава от известно време. През ноември 2024 г. през границата са преминавали 27 влака дневно. През декември този брой е намалял до 23. Към януари 2025 г. е намалял до 21. Преди началото на войната в Украйна през границата са преминавали средно по 50 влака на ден.
Мартин Кубек, директор на Silk Road и CIS в METRANS, посочва различни фактори, допринасящи за развитието. Русия въведе санкции срещу стоки с двойна военна и гражданска употреба, преминаващи транзитно през нейна територия, което доведе до блокиране на най-малко повече от хиляда контейнера. „При контейнерните товари тези санкции бяха въведени миналата година, което причини първия спад. Тази ситуация вече някак си е решена, не толкова много товари, колкото ми е известно, са блокирани“, обяснява Кубек.
Санкциите на ЕС също оказват влияние
„Втората причина за по-ниския трансграничен обем са по-строгите санкции за насипни товари които преминават от изток като торове, дървени плочи и стъкло, които отчасти влязоха в най-новия санкционен списък“, продължава Кубек. „Следователно този тип товари вече не идват от Русия или Беларус в ЕС и това се равнява на по-малко влакове.“
Освен това има сезонни фактори. Например китайската Нова година беше в началото на февруари, което също означаваше, че са извършени по-малко експортни пратки за Европа.
Среденият коридор расте
Това също означава, че нещата вероятно ще започнат да се подобряват отново по-късно през годината. „Очаквам, че по-късно тази година, надявам се още през март, интермодалните влакове да започнат да се увеличават през район Малашевица и нашия терминал, а също и други ще получат повече работа“, казва Кубек.
Съществува също така възможността спадът в Малашевица да не отразява точно спад в товарния трафик Китай – Европа. „Междувременно видяхме повече товари през Средния коридор, където METRANS поема влаковете в ЕС и ги разпространява в мрежата. Виждаме малко увеличение в маршрута на Средния коридор“, обяснява Кубек.