Органите на Суец очакват връщане към канала, но „безопасността на първо място“ за линиите

Loading

Контейнерните линии няма да възобновят преминаването през Суецкия канал по-рано от май, смята председателят на Yang Ming Цай Фенг Минг.

По време на честването на Националната асоциация на китайските корабособственици в петък д-р Цай каза, че докато Израел и Хамас са постигнали примирие на 19 януари, корабните компании все още наблюдават ситуацията, за да видят дали то ще се задържи.

Д-р Цай каза: „Дори ако войната приключи през следващите 60 дни, ще са необходими поне още три месеца, за да се нормализира търсенето и предлагането. Всяко решение за връщане в Червено море ще трябва да бъде взето от партньорите в алианса.

Yang Ming е част от Premier Alliance, който се преименува от THE Alliance на 1 февруари.

Д-р Цай вярва, че 2025 г. може да представи нов набор от предизвикателства за индустрията, включително пренасищане на тонаж, ако преминаването през Суец се възобнови, а митата на президента на САЩ Доналд Тръмп върху китайския внос означават повече несигурност в глобалните вериги за доставки.

Той каза: „Първата половина на годината трябва да се наблюдава с повишено внимание. Ако кризата в Червено море бъде решена и предлагането на кораби надхвърли търсенето, всички ще спекулират за въздействието върху тарифите за навло. Начинът по който транспортните компании реагират на това и се приспособяват към колебанията в цените на товарите, ще повлияе на пазара.

Преди размяната на заложници на 30 януари президентът на Управлението на Суецкия канал (SCA) Осама Рабие покани представители на повече от 20 линейни оператора на среща, призовавайки ги да възобновят транзита в Червено море.

SCA загуби почти 7 милиарда долара приходи миналата година, тъй като корабите се пренасочиха около нос Добра надежда, за да избегнат атаките на хутите.

Главният изпълнителен директор на клъстера CMA CGM Египет и Судан, Тарик Заглул каза, че ще е необходима постоянна стабилност, за да може френският лайнер да обмисли възстановяването на всички транзити през Суец, а председателят на Морската камара на Порт Саид Адел Еламей каза, че застрахователите също трябва да са на борда, тъй като корабите могат да плават през канала само ако застрахователите прекласифицират зоната като безопасна.

Д-р Цай подчерта, че безопасността ще бъде ключовият фактор при оценката на връщането в Червено море. Той каза: „Корабните компании все още наблюдават политически промени. Дори след като войната между Израел и Палестина приключи, геополитиката ще повлияе на следващите три месеца.

А относно търговското напрежение между САЩ и Китай д-р Цай каза, че вярва, че г-н Тръмп ще въведе повече политики.

theloadstar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *