Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Пристанището на Луанда в Ангола е на път да се превърне в бойно поле на конкуренция за две гигантски арабски компании, след като AD Ports официално започна работа в пристанището под дългосрочна концесия. AD Ports, базираният в Абу Даби оператор, обяви, че е започнал дългосрочно управление и развитие на голям многофункционален терминал и свързания логистичен бизнес на пристанището.
Компанията се впусна в Ангола през април миналата година, след като подписа споразумения с местните фирми Unicargas и Multiparques, според които тя придоби 81% дял за управление на терминала и 90% дялово участие в друг логистичен бизнес. Компанията успя да осигури 20-годишна концесия, даваща й правата за експлоатация на терминала Noatum Ports Luanda, с опция за 10-годишно удължаване.
Операциите на AD Ports на този терминал създават основа за конкуренция с DP World със седалище в Дубай за карго бизнеса на пристанището. От 2021 г. DP World управлява друг многофункционален терминал под 20-годишна концесия и инвестира 190 милиона долара за рехабилитация на съществуващата инфраструктура и придобиване на ново оборудване за подобряване на ефективността.
Двата гигантски оператора сега ще се състезават за по-голям дял от бизнеса в пристанището, което обработва около 76 процента от обемите контейнери и генерални товари на Ангола. Той също така осигурява морски достъп до съседи без излаз на море, Демократична република Конго и Замбия.
AD Ports се надява, че планираните инвестиции в размер на 250 милиона долара през следващите две години в модернизирането на терминала и разширяването на логистичното съоръжение ще бъдат инструмент за привличане на бизнес. По време на срока на концесията компанията се ангажира да инвестира 380 милиона долара.
Ключовите инвестиции ще бъдат насочени към надграждане на терминала до терминал за общи товари, контейнери и ро-ро, което ще го направи единственият с 16 метра дълбочина. Това ще гарантира, че терминалът може да обработва кораби Super Post Panamax до 14 000 TEU. Терминалната площ, обхващаща 192 000 квадратни метра, също ще бъде преустроена, за да поддържа висока плътност и ефективна обработка на контейнери и ще бъде оборудвана с най-съвременно оборудване и модерни ИТ системи.
AD Ports още планира да инсталира ново оборудване за обработка на контейнери, за да увеличи капацитета на контейнерите от 25 000 TEU до 350 000 TEU и Ro-Ro обеми до над 40 000 превозни средства. Компанията вече е поръчала три STS крана и осем хибридни портални крана за терминала.
„С планираното надграждане на многофункционалния пристанищен терминал на Луанда и създаването на интегриран бизнес за логистика и спедиция, AD Ports е в позиция да улови ръста на обемите на контейнерите в Ангола, които се прогнозират да нарастват средно с 3,3 процента годишно през следващото десетилетие“, каза Мохамед Ейда Ал Менхали, регионален главен изпълнителен директор на AD Ports Group.
Началото на операции в Ангола от AD Ports е част от стратегията им за разширяване в Африка. През последните три години компанията обяви повече от 800 милиона долара планирани инвестиции в морския транспорт, пристанищата и логистичните сектори в Египет, Република Конго, Танзания и Ангола.