ILA постигна окончателна сделка за договора за източно крайбрежие и благодари на Тръмп

Loading

Само дни преди очакваното излизане, Международната асоциация на крайбрежните превозвачи (ILA) обяви, че е постигнала сделка за основен договор с пристанищни терминали на източното крайбрежие на САЩ, разрешавайки дълбоко вкоренени разногласия относно бъдещето на автоматизацията на пристанищата. В изявление президентът на ILA Харолд Дж. Дагет призна подкрепата на президента Доналд Тръмп за успешното приключване на преговорите.

Договорът се основава на предишно временно споразумение за заплатите и предотвратява стачка, която повечето спедитори, превозвачи и оператори смятаха за почти сигурна до съобщението в сряда. В очакването и много океански превозвачи вече бяха обявили нови такси за задръствания на източното крайбрежие на САЩ, влизащи в сила от датата на крайния срок за преговори, 15 януари.

„Имаме удоволствието да съобщим, че ILA и USMX постигнаха предварително споразумение за нов шестгодишен главен договор ILA-USMX, като по този начин се предотвратява всяко спиране на работа на 15 януари 2025 г.“, синдикатът и пристанищните работодатели съобщават в съвместно изявление на асоциацията. „Това споразумение защитава настоящите ILA работни места и установява рамка за прилагане на технологии, които ще създадат повече такива, като същевременно модернизират пристанищата на източното крайбрежие и Персийския залив.“

Новият договор подлежи на ратифициране от редовите членове на съюза. ILA и USMX го описаха като „печелившо споразумение“ за ефективност на пристанището, значително отклонение от езика, използван за описание на преговорите през последните няколко месеца.

Новият основен договор ще продължи шест години и ILA се съгласи да продължи да работи при условията на предишния договор, докато новата сделка бъде ратифицирана. Подробностите на предварителното споразумение все още няма да бъдат публикувани, за да се даде време на членовете на двете страни да прегледат договора; най-малкото почти сигурно съдържа 60-процентното увеличение на заплатите, което ILA осигури в края на миналата година.

Сделката премахва заплахата от икономически сътресения и затваряне на пристанищата по цялото крайбрежие само дни преди новоизбраният президент Доналд Тръмп да встъпи в длъжност. През декември Тръмп се намеси сериозно от името на ILA по ключовата пречка – въпросът за работата на контейнерния терминал. „Изучавал съм автоматизация и знам почти всичко, което може да се знае за нея. Сумата на спестените пари не се доближава до страданието, болката и вредата, които причинява на американските работници, в този случай на нашите крайбрежни работници”, каза Тръмп в публикация в социалните медии. Съобщението беше придружено от снимка на Тръмп с Харолд Дагет и неговият син, изпълнителен вицепрезидент на ILA Денис Дагет.

В сряда Дагет призна Тръмп за успешното договорно споразумение с USMX. „Президентът Тръмп ясно демонстрира непоколебимата си подкрепа за нашия профсъюз на ILA и крайбрежните работници с изявлението си, „чуто по целия свят“, подкрепяйки нашата позиция за защита на американските крайбрежни работни места срещу опустошенията на автоматизираните терминали“, каза Дагет. „Смелата позиция на президента Тръмп помогна за предотвратяването втора общокрайбрежна стачка в пристанищата от Мейн до Тексас, която щеше да се случи на 15 януари 2025 г., ако беше условно споразумение не беше постигнато.”

maritime-executive.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *