Maersk настоява за вземане на контейнери преди потенциална стачка на пристанището

Loading

Вторият по големина контейнерен превозвач в света иска товародателите да вдигнат своите товари от пристанищата на Източното крайбрежие на САЩ преди възможна стачка на брега на 15 януари.

В съобщение, публикувано в понеделник на своя уебсайт, също беше съобщено товародателите да върнат празните контейнери преди изтичането на удължаването на текущия договор на докерите.

Актуализацията от базирания в Дания оператор отразява седмици на несигурност относно проточилата се безизходица. Но това дойде преди новината, че Международната асоциация на крайбрежните работници и пристанищните работодатели, представлявани от Морския съюз на Съединените щати, се готвят да подновят преговорите за нов шестгодишен пакт.

„Като се има предвид ситуацията, ние силно препоръчваме на нашите клиенти да вземат своите пълни контейнери и да върнат празни контейнери в пристанищата на източното крайбрежие на САЩ преди 15 януари“, каза Maersk. „Тази проактивна мярка ще помогне за смекчаване на евентуални смущения на терминалите.“

Спиране на работа като това от 45 000 членове на ILA през октомври ще спре обработката на контейнери в десетки пристанищни и морски центрове от Мейн до Тексас. Всички контейнери, оставени на пристанищата, вероятно ще останат там по време на стачката.

Докато тогава страните се споразумяха за 62% увеличение на заплатите след октомврийската стачка, сега всичко зависи от успешни преговори по други въпроси, включително ползи и хонорари както и най-публично, автоматизацията на терминалите.

Нито ILA, нито USMX са потвърдили възобновяването на договарянето.

„Нашите екипи активно разработват планове за действие при извънредни ситуации, за да сведат до минимум въздействието, ако възникне прекъсване на труда“, се казва в съобщението. „Ние се ангажираме да ви държим в течение и ще споделяме всички актуализации или нови разработки, когато възникнат.“

Maersk отделно във вторник каза, че закъсненията и прекъсванията са създали пропуски в мрежата му Азия-Северна Америка, принуждавайки го да отмени пътувания на половин дузина сервизи Азия-Северна Америка.

Подробностите:

TP1: Пътуването на изток 505N, планирано да тръгне от Ксиамен, Китай, на 8 февруари, беше анулирано, както и 508S на запад, планиран да отплава от Принц Рупърт, Британска Колумбия, на 1 март.
TP16: Насочващият се на изток 503E, напускащ Ксиамен на 16 януари, е анулиран, както и 508W на запад, тръгващ от Джаксънвил, Флорида, 21 февруари.
TP88: 503E в източна посока, плаващ от Ксиамен на 18 януари, е анулиран, както и 508W в западна посока, планиран да отплава от Хюстън на 22 февруари.

freightwaves.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *