Източници: ILA, USMX за рестартиране на преговорите по договора преди крайния срок за възможна стачка на пристанището

Loading

Преговорите по нов крайбрежен договор, обхващащ пристанищата на източното крайбрежиe, ще бъдат възобновени само дни преди изтичането на текущото удължаване на договора.

Преговорите между Международната асоциация на крайбрежните работници и пристанищните работодатели, представлявани от Морския съюз на Съединените щати, са планирани да бъдат възобновени на 7 януари, малко повече от седмица преди текущото удължаване на договора да изтече на 15 януари, според източници, които са говорили с FreightWaves.

Решението за подновяване на преговорите беше неочаквано и дойде бързо каза човек, близък до преговорите.

„Те [ILA и USMX] работят неофициално, както и Вие бихте правили в тази ситуация“, каза друг източник, който потвърди, че преговорите ще бъдат възобновени през следващите две седмици.

Възобновяването на договарянето идва само дни след като линейните оператори, включително Hapag-Lloyd, обявиха допълнителни такси за контейнери, които трябва да влязат в сила в случай на стачка и няколко седмици след като новоизбраният президент Тръмп подкрепи синдиката след среща с президента на ILA Харолд Дагет и неговия син Денис Дагет, в резиденцията му във Флорида.

„Да се ​​надяваме, че страните наистина могат да постигнат сделка. Ако не, те трябва да направят още едно удължаване, за да избегнат стачка!“ каза Джонатан Голд, вицепрезидент, верига за доставки и митническа политика в Националната федерация за търговия на дребно, в публикация на X.

Не е имало официални преговори от началото на ноември, когато ILA ги прекъсна заявявайки, че работодателите се опитват да включат технологията за автоматизирана обработка на контейнери в нов договор и в опит да премахнат работните места в синдикатите.

USMX отговори, че полуавтоматизираните кранове са необходими на доковете, за да се подобри ефективността и да се направят пристанищата на САЩ конкурентоспособни в световен мащаб. Работодателите казаха, че произтичащите от това увеличени обеми на контейнерите всъщност ще помогнат за създаването на повече работни места в синдикатите.

Търговски групи от месеци призовават страните да се върнат към преговорите, въпреки че доставчиците на логистични услуги са подготвени за най-лошото след тежка година, включваща атаки срещу корабоплаването в Червено море и мита, заплашени от новоизбрания президент Доналд Тръмп, които биха могли да променят глобални вериги за доставки.

Тези разговори последваха тридневна стачка на 45 000 служители на ILA в началото на октомври, които спряха обработката на контейнери и разтоварването на кораби в десетки пристанища на източното крайбрежие. Длъжностни лица от администрацията на Байдън помогнаха за прекратяване на стачката, като страните се споразумяха за 16% увеличение на заплатата при нов шестгодишен основен договор и текущо удължаване на договора, като същевременно подновиха преговорите.

Никакви федерални служители не участват в настоящите преговори, казват източници.

ILA и USMX не върнаха коментар.

freightwaves.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *