Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Ненадминатият мащаб и амбициите за растеж на Mediterranean Shipping Co (MSC) карат конкурентите да се борят за тонаж.
Alpahliner съобщава, че MSC вече е надхвърлил 400 покупки на кораби втора употреба, откакто започна историческото купуване на фона на пандемията от COVID през август 2020 г. Alphaliner отчита 402 кораба. Заедно с огромният брой поръчки, MSC сега управлява глобален пазарен дял над 20%, превръщайки се в първия оператор в света, който счупи множество рекорди по размер, като например надминаване на 5 милиона TEU, след което бързо след това 6 милиона TEU.
Alphaliner изброи тази седмица още осем кораба втора употреба, закупени от основаната от Джанлуиджи Апонте компания. с размери от 1740 до 8814 TEU.
Агресивните ходове на MSC на пазара за втора ръка са били от ключово значение за поддържането на чартърните тарифи, според анализ на Linerlytica.
„MSC е до голяма степен отговорен за свиването на чартърния флот, след като извади над 17% от чартърния флот през последните четири години, оставяйки своите конкуренти да се борят за оставащите отворени кораби, отбеляза Linerlytica в последния си седмичен доклад.
Преяждането на MSC с покупки все още далеч не е приключило като все още се планират нови придобивания, които според азиатската консултантска компания ще задържат както пазара на втора ръка, така и чартърния пазар през следващата година.
Контейнерният сектор остава полярната противоположност на това, което се наблюдава при пазарите за продажба и покупка на бълкери и танкери.
„Пазарът продължава да процъфтява със силен интерес от страна на купувачите, което води до конкурентни преговори с наличните кандидати“, отбелязва MB Shipbrokers.
Braemar съобщи в последния си седмичен доклад за контейнери: „Тъй като чартърният пазар продължава своята богатаформа, пазарът на S&P не показва признаци на спадане. Докато конвенционалната мъдрост беше, че пазарът ще отпадне и ще претърпи нервност на фона на глобалното напрежение и икономическите борби, пазарът на контейнери изглежда е нещо като извънредно положение в момента с положителни движения навсякъде. Това се изпълнява от само себе си, тъй като чартърните позиции за 2025 г. се изплъзват, недостигът на кораби също отпада и с повече купувачи, отколкото кораби, цените изглежда ще се повишат допълнително.“