Линейното корабоплаване е на път за най-печелившата си година извън COVID кризата

Loading

Линейното корабоплаване върви здраво по пътя към най-печелившата си година след COVID-19. Индустрията имаше общ нетен доход от 26,8 милиарда долара през третото тримесечие, рязко увеличение от 164% последователно от печалбите от 10,2 милиарда долара, отчетени през второто тримесечие, според данни събрани от ръководената от Джон Маккаун Blue Alpha Capital.

В сравнение с третото тримесечие на миналата година нетният доход през това тримесечие представлява увеличение от $24 милиарда или 856% спрямо печалбата от $2,8 милиарда през предходното тримесечие.

Ако погледнем третата четвърт в перспектива, спечелените 26,8 милиарда долара са два пъти повече от това, което индустрията за контейнерни превози е спечелила през всяка предходна пълна година извън периода на COVID-19.

Изумително силните печалби, наблюдавани през 2024 г., произтичат от кризата с корабоплаването в Червено море, както и от стабилните обеми, наблюдавани във всички търговски пътища.

Разпределяйки печалбите на регистрираните глобални превозвачи, анализаторите от Linerlytica отбелязаха, че маржовете на EBIT на деветте най-големи публично регистрирани линейни компании са се повишили до 33% от 16% през предходното тримесечие. Въпреки това се появи ясна разлика между най-добрите и най-слабите изпълнители, като Hapag-Lloyd и Maersk изостават далеч от своите колеги. Двата партньорски превозвача в новото сътрудничество Gemini постигнаха среден марж на EBIT от 23% през третото тримесечие, по-малко от половината марж на Evergreen от 50,5%.

„Знаците сочат, че 3Q24 е пик, но в краткосрочен план има изобилие от катализатори“, посочва Blue Alpha Capital в доклад публикуван вчера.

Докато различни спот индекси се понижиха от скорошните си върхове, Blue Alpha Capital очаква силно четвърто тримесечие за печалбите на лайнерите, нещо което се потвърждава от пристанищата по света.

Например обемите на товарите в двете най-големи пристанища на САЩ – Лос Анджелис и Лонг Бийч – поставиха нови рекорди през октомври.

„Тези стабилни и устойчиви обеми вероятно ще продължат през следващите месеци със силни потребителски разходи, ранна лунна нова година, опасения на вносителите относно неразрешени трудови проблеми на Източното крайбрежие и възможността за нови тарифи през следващата година, които биха могли да повишат разходите за доставки“, коментира Изпълнителният директор на пристанището в Лос Анджелис Джийн Серока.

„Текущият пазар не се движи само от търсенето, но също така и от множество микро неефективности, които поддържат пазара на товарни и чартърни превози динамични“, отбеляза брокерът Braemar в скорошен доклад.

Съставният индекс на контейнерите на Drewry, публикуван днес се понижи с $28 до $3412,89 за FEU, което е 67% под предишния пик на пандемията от $10377 през септември 2021 г., но със 140% повече от средните $1420 през предпандемичната 2019 г.

Нетен приход на контейнерните линии от 2016г. до третата четвърт на 2024г.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *