X-Press твърди, че искът за пожарът на Pearl е възобновен след обвинения в корупция

Loading

Пожарът на X-Press Pearl през 2021 г., за който се съобщава, че е най-лошото морско бедствие в Шри Ланка, стана спорен на фона на обвиненията в корупция при обработката на искове за обезщетения при предишното правителство.

Островната нация имаше промяна в политическото ръководство през септември, като левият Анура Кумара Дисанаяке беше избран за неин нов президент.

Контейнеровоза X-Press Pearl, собственост на базираната в Сингапур X-Press Feeders, горя почти две седмици, преди да потъне край бреговете на Шри Ланка, предизвиквайки сериозни опасения за околната среда. Плавателният съд е бил на път от Хазира в Индия за Коломбо с около 1500 контейнера на борда.

Новото правителство на Шри Ланка реши да отвори отново случая след обвиненията, че застрахователен иск на стойност 6,4 милиарда долара, подаден в Сингапур, е бил неправилно обработен.

„Проучването има за цел да разкрие възможни пропуски и да установи как искът може да бъде възстановен“, каза наблюдател от корабната индустрия в Коломбо пред The ​​Loadstar.

Според докладите около 8 милиона долара са били уредени от застрахователя на кораба или P&I клуба на няколко етапа срещу масивния иск.

Правителствени източници в Коломбо отбелязаха, че се води съдебно дело срещу линията в Сингапур и срещу нейния базиран в Лондон застраховател в Обединеното кралство.

Шри Ланка има правни ограничения срещу превозвача или неговия застраховател като няма „никаква база от активи“ от тях в страната, за да поемат щетите чрез потенциална конфискация, смятат източници.

X-Press Pearl изглежда е единственият кораб, притежаван или регистриран под отделно дружество на базирания в Сингапур превозвач, което прави действията на Шри Ланка за възстановяване на искове още по-плашещи.

Множество източници включително тези, свързани с Органа за опазване на морската среда на Шри Ланка, по-рано отбелязаха загриженост относно някаква „умишлена небрежност и забавяне“ от агенциите на предишното правителство при преследването на иска за обезщетение.

Пристанището на Коломбо – ключова междинна претоварна точка за индийската търговия – също се натъкна на инцидент през август. Съобщава се за експлозия на MSC Capetown, докато е бил закотвен на контейнерен терминал Jaya. Корабът под флага на Мадейра беше част от сервиз Югоизточна Азия-Източна Африка на MSC.

Освен това, след смяната на режима имаше непотвърдени съобщения, че Шри Ланка ще предприеме корекция на политиката по отношение на чуждестранните инвестиции за проекти за развитие на пристанища. Но индикации за това до момента няма.

Китай вече има солиден отпечатък в морския пейзаж на Шри Ланка, което е сериозен проблем за сигурността на Индия от геополитическа гледна точка. China Merchant Holdings има права за концесия за най-големия терминал в Коломбо и 99-годишен лиценз за лизинг за пристанище Хамбантота.

За да противопостави регионалните стремежи на Китай, Ню Делхи, чрез Adani Group, изгражда контейнерен терминал в Коломбо, като операциите се очаква да започнат скоро.

В същото време конкуренцията се разгаря между пристанищата около претоварните потоци в и извън региона на субконтинента. Vizhinjam в Южна Индия има преднина в демонстрирането на своите конкурентни предимства, като партньорът на терминала на Адани, MSC, посреща ултра-големи контейнеровози. Най-скорошният 17 273 TEU MSC Viviana, след историческия 24 116 TEU MSC Claude Girardet през септември.

theloadstar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *