CMA CGM сключва сделка за доставка на биометан

Loading

Френският лайнер CMA CGM Group се обедини със специалист по управление на отпадъци SUEZ, за да стартира дългосрочно индустриално партньорство за биометан чрез оползотворяване на отпадъци.

SUEZ ще доставя на CMA CGM до 100 000 тона биометан годишно до 2030 г. Двете компании ще похарчат 100 милиона евро за изграждане на съоръжения за производство на биометан.

Родолф Сааде, председател и главен изпълнителен директор на CMA CGM Group, каза: „Стратегическото партньорство между CMA CGM и SUEZ, един от водещите играчи във Франция в енергийния преход бележи голяма стъпка напред. Това ще ни позволи да подкрепим сектора на биометан посветен на корабоплаването, като същевременно ускорим декарбонизацията на CMA CGM Group и гарантираме нашата траектория на въглеродна неутралност до 2050 г. Този проект също укрепва нашата енергийна независимост, ключов актив за суверенитета на Франция и Европа.”

През последните три месеца втечненият природен газ се завърна като алтернативно гориво номер едно, според данни от DN тъй, като метанолът намалява и CMA CGM е един от неговите ранни шампиони.

„LNG очевидно е основната история от лятото, като представлява около 60% от всички нови поръчки с алтернативно гориво през третото тримесечие, главно благодарение на силното навлизане в сегмента на контейнерите“, коментира Джейсън Стефанатос, глобален директор по декарбонизацията в DNV Maritime.

Питър Келер, председател на лобистката група SEA-LNG, каза: „Радостно е, че LNG най-накрая печели благосклонност сред толкова много собственици на кораби. ВПГ е единственият практичен и реалистичен път на алтернативно гориво наличен днес – дори за тези корабособственици, които може да обмислят и други подобни пътища.“

Келър каза, че подобни на втечнен биометан и евентуално базиран на водород е-метан могат да бъдат следващите опции за собствениците, които гледат на LNG като гориво.

Maersk поръча първите си LNG кораби с двойно гориво този месец, тип задвижване от който преди се беше дистанцирал.

„Въпреки че зеленият метанол вероятно ще се превърне в най-конкурентоспособния и мащабируем път към декарбонизация в краткосрочен план, Maersk също така предвижда бъдеще за много горива за индустрията, което включва втечнен биометан“, заяви компанията в съобщение по-рано тази година.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *