Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Стачката на Международната асоциация на крайбрежните работници (ILA) в пристанищата на източното крайбрежие на Съединените щати вече започна да засяга корабоплаването.
Докато голяма част от настоящите спекулации се фокусират върху потенциалната продължителност на стачката, датската фирма за анализ на морски данни Sea-Intelligence възприе различен подход, като проучи въздействието, което продължителността на стачката може да има върху глобалния корабен флот и седмичния капацитет по отношение на TEUs .
Понастоящем корабните линии разполагат с пълен капацитет в 62 точки. Въпреки това, освен ако индустриалният спор не бъде решен бързо и неочаквано, тези кораби ще бъдат принудени да чакат на котва в първото пристанище на спиране от техния график за разтоварване.
Освен това, някои кораби, които вече са започнали ротацията си за разтоварване, ще бъдат отложени във второто, третото или дори четвъртото пристанище, в зависимост от това колко далеч са били преди началото на удара.
Фигурата илюстрира както корабите, които в момента са заседнали в пристанищата на източното крайбрежие на САЩ, така и тези които трябва да пристигнат тази седмица. Графиката сравнява седмичната загуба на капацитет и кумулативния процент от глобалния флот, представляван от тези загуби.
Алън Мърфи, главен изпълнителен директор на Sea-Intelligence, обяснява: „През първата седмица загубата на капацитет е най-висока (около 775 000 TEUs) поради корабите, които вече са блокирани на източното крайбрежие на САЩ плюс пристигащите кораби, като следващите три седмици показват загуба от около 443 000 TEU, тъй като се броят само „новите“ пристигания.“
Мърфи продължава: „Ако стачката продължи четири седмици, почти 7% от световния флот ще бъде вързан по източното крайбрежие на САЩ а общото въздействие върху уравнението на търсенето и предлагането ще бъде много значително.“