Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Миналата седмица глобалните линии обявиха масово своите графици за основните сделки изток-запад през февруари следващата година, когато изтекат старите споразумения и се появят нови групи.
Сред ключовите изводи беше как Mediterranean Shipping Co (MSC), най-голямата контейнерна линия в света, няма да работи съвсем сама, както първоначално се предвиждаше.
През последните години, докато MSC се подготвяше за края на своето 2M партньорство с Maersk, водената от Сорен Тофт линия започна най-голямото разширяване на флота в историята на контейнерните превози, надхвърляйки 5 милиона TEU миналата година, 6 милиона TEU през юли и твърдо на път да достигне 7 милиона слота до началото на 2026 г.
Този растеж дойде със стратегия за преследване на глобална линейна мрежа без нужда от партньори. Въпреки това в вълната от съобщения направени миналата седмица, когато водещите линии в света разкриха мрежите си за 2025 г. стана ясно, че MSC се е свързала с редица свои връстници в основните търговски линии.
MSC фиксира тригодишно споразумение с израелския превозвач ZIM, което анализаторите от Sea-Intelligence, датска консултантска компания, разбират, че е споразумение за споделяне на слотове за пътувания между Азия и източното крайбрежие на САЩ, докато новият Premier Alliance, съставен от азиатски превозвачите Ocean Network Express (ONE), HMM и Yang Ming ще наемат слотове от MSC за редица услуги от Азия до Европа.
Анализът от Sea-Intelligence показва, че самостоятелните услуги на MSC в неговата глобална дълбоководна мрежа ще се увеличат от 48% на 61% през февруари следващата година, като 13% се приписват на споразумения за споделяне на кораби, докато броят на споделянето на слотове ще скочат от 10% на 26%.
„Това показва, че MSC разширява своята самостоятелна мрежа за 2025 г., те също ще удвоят своя дял от споразуменията за споделяне на слотове“, заяви MSC в последния си седмичен доклад.
Сред другите ключови промени, очаквани на 1 февруари, германските Hapag-Lloyd и Maersk ще започнат да управляват новата си група, наречена Gemini Cooperation, докато съществуващата линейна група Ocean Alliance, съставена от CMA CGM, COSCO, Evergreen и OOCL, се съгласи да продължи споделянето на кораби споразумение до края на март 2032 г.