MSC планира да удвои повече от своя дял от споразуменията за споделяне на слотове

Loading

Миналата седмица глобалните линии обявиха масово своите графици за основните сделки изток-запад през февруари следващата година, когато изтекат старите споразумения и се появят нови групи.

Сред ключовите изводи беше как Mediterranean Shipping Co (MSC), най-голямата контейнерна линия в света, няма да работи съвсем сама, както първоначално се предвиждаше.

През последните години, докато MSC се подготвяше за края на своето 2M партньорство с Maersk, водената от Сорен Тофт линия започна най-голямото разширяване на флота в историята на контейнерните превози, надхвърляйки 5 милиона TEU миналата година, 6 милиона TEU през юли и твърдо на път да достигне 7 милиона слота до началото на 2026 г.

Този растеж дойде със стратегия за преследване на глобална линейна мрежа без нужда от партньори. Въпреки това в вълната от съобщения направени миналата седмица, когато водещите линии в света разкриха мрежите си за 2025 г. стана ясно, че MSC се е свързала с редица свои връстници в основните търговски линии.

MSC фиксира тригодишно споразумение с израелския превозвач ZIM, което анализаторите от Sea-Intelligence, датска консултантска компания, разбират, че е споразумение за споделяне на слотове за пътувания между Азия и източното крайбрежие на САЩ, докато новият Premier Alliance, съставен от азиатски превозвачите Ocean Network Express (ONE), HMM и Yang Ming ще наемат слотове от MSC за редица услуги от Азия до Европа.

Анализът от Sea-Intelligence показва, че самостоятелните услуги на MSC в неговата глобална дълбоководна мрежа ще се увеличат от 48% на 61% през февруари следващата година, като 13% се приписват на споразумения за споделяне на кораби, докато броят на споделянето на слотове ще скочат от 10% на 26%.

„Това показва, че MSC разширява своята самостоятелна мрежа за 2025 г., те също ще удвоят своя дял от споразуменията за споделяне на слотове“, заяви MSC в последния си седмичен доклад.

Сред другите ключови промени, очаквани на 1 февруари, германските Hapag-Lloyd и Maersk ще започнат да управляват новата си група, наречена Gemini Cooperation, докато съществуващата линейна група Ocean Alliance, съставена от CMA CGM, COSCO, Evergreen и OOCL, се съгласи да продължи споделянето на кораби споразумение до края на март 2032 г.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *