HMM следва MSC и CMA CGM, обръщайки се към употребявани кораби

Loading

Високите разходи за чартър накараха HMM да се присъедини към двата гигантски превозвача MSC и CMA CGM в закупуването на стари употребявани фидери.

Говорител на HMM каза пред Container News, че компанията в момента води дискусии за закупуване на три кораба, построени през 2005 г. Това са 2500 TEU AS Paola на MPC Container Ships и Wanda Bhum и Xutra Bhum на Regional Container Lines с 2400 TEU.

Говорителят на HMM обясни: „HMM активно търси възможности за разширяване на флота и диверсификация. Обмисляме кораби втора употреба по стратегически причини. Посоченият въпрос обаче все още се разглежда и не можем да потвърдим никакви подробности в момента.

VesselsValue, който съобщи, че HMM е купил корабите изчислява, че всеки кораб е бил продаден за около 20 милиона щатски долара.

Чартърните тарифи за контейнеровози се задържат въпреки корекцията на цените. По-специално, фокусът сега е върху по-малките кораби, тъй като по-големите кораби са почти разграбени.

Maersk наскоро нае кораб Julius-S, построен през 2004 г., с капацитет 2500 TEU, за 24 000 щатски долара на ден за две години.

Анализаторът на Linerlytica Тан Хуа Джу каза пред Container News, че HMM купува тези кораби за своите вътрешноазиатски услуги.

Той коментира: „Обичайна практика е превозвачите да разчитат на чартърния пазар за кораби с такъв размер, тъй като тези кандидати са по-лесно достъпни в сравнение с по-големите размери. Но при настоящите високи тарифи за чартър, някои превозвачи, включително HMM, купуват втора ръка тонаж в този случай, тъй като може да им излезе по-евтино.

„Корабите, закупени от HMM, са на 19 години, така че са сравнително евтини и рисковете от неблагоприятни последици са сведени до минимум.“

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *