Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Drewry казва, че очаква 2024 г. да бъде втората най-голяма година в историята на производството на контейнери за сухи товари, като производителите отчитат пълни книги с поръчки.
Океанските превозвачи и компаниите за лизинг на контейнери са резервирали всеки наличен производствен слот до средата на октомври при китайските производители, след като доставките през второто тримесечие достигнаха най-високото си ниво за всички времена и производството през юли на сухи товарни и хладилни контейнери надхвърли 850 000 TEU.
Водено от по-дългите транзитни времена на линейните услуги поради кризата в Червено море което изисква сервизите Азия-Северна Европа да разполагат 15 кораба вместо 11 и това е далеч от ситуацията преди година, когато секторът страдаше от значителни свръхпредлагане.
Наистина по това време се смяташе, че глобалният пул от около 55 милиона TEU е с около 5 милиона в повече излишни бройки, които стоят празни в депата по целия свят и натрупвайки огромни разходи за съхранение и лизинг.
„През първите седем месеца на 2024 г. бяха доставени 1,4 милиона единици спрямо 125 000 през същия период на 2023 г., което показва десетократно увеличение на годишна база“, каза Drewry.
Консултантът добави, че наличността на 40-футови контейнери или така наречените „работните коне“ на съвременния контейнерен транспорт, „стана все по-ограничена, като са необходими повече бройки за преместване на същия обем товари“.
Други фактори, които играят тази година, са силният скок на износа от Азия, особено през второто тримесечие, и страничният ефект от задръстванията в големите претоварни пристанища.
Превозвачите са били принудени значително да повишат изискванията си за ново оборудване и да оказват натиск върху китайските производители относно датите на доставка или рискуват да загубят пазарен дял от конкуренти с по-добра наличност.
Очертавайки стратегията на Hapag-Lloyd по време на неотдавнашен разговор за печалбите през второто тримесечие, главният изпълнителен директор Ролф Хабен Янсен каза, че превозвачът не само е бил задължен да наеме допълнителни кораби, за да се справи с търсенето и да смекчи по-дългите транзити, но също така е похарчил повече от 550 000 долара за ново оборудване, представляващо една от най-големите поръчки в историята на компанията.
„Времето за изпълнение на контейнерите сега е доста сравнимо с нивата на пандемията, което означава, че можем да използваме един брой по-малко от четири пъти годишно“, каза г-н Хабен Янсен.
В нормални времена и при разумен контрол на контейнерите повечето превозвачи биха очаквали да видят средни нива на използване на своя флот от контейнери поне пет пъти годишно.
Дрюри каза, че производството на хладилни контейнери също се е увеличило през второто тримесечие, но „цифрите все още са в диапазона, който сме виждали през последните няколко тримесечия“.
В него се отбелязва: „Тонажът на хладилните товари по маршрути, които обикновено включват Червено море, е намалял с повече от 5% на годишна база, доста преди началото на скорошните проблеми с веригата за доставки.“
Междувременно компаниите за лизинг на контейнери, които представляват около половината от глобалния брой оборудване, неочаквано се възползват от скока в търсенето на кутии.
Най-големият, Triton има флот от около 7,1 милиона TEU и каза, че през първите шест месеца на годината е “резервирал над 600 000 TEU за нашите клиенти на корабоплаването, което им позволява да запълнят големи пропуски в доставките“. Triton добави, че се радва на нива на използване на своя контейнерен пул от „над 99%“.