Unifeeder изпреварва CMA CGM като втори по големина оператор в Европа

Loading

Unifeeder е вторият по големина вътрешноевропейски играч, надминавайки френския океански превозвач CMA CGM чрез добавяне на капацитет.

Дъщерното дружество на DP World сега управлява 38 000 TEUs кораби в Европа, което е с 15% повече от миналата година и му осигурява пазарен дял от 15,1% спрямо 12,8% миналата година.

Докладът на Alphaliner посочва, че базираният в Орхус Unifeeder управлява 40 кораба, прекосяващи Европа, спрямо 34 кораба миналата година. Всеки кораб има среден капацитет от 950 TEU.

Пазарният дял на CMA CGM е 14,2% в сравнение със 17,7% преди година. Френската линия е намалила капацитета си за Северна Европа с 22,6% или 10 400 TEU само за една година. По-специално, CMA CGM преструктурира много от вътрешноевропейските си услуги, след като изостави марката на бившия си вътрешноевропейски специалист по къси превози, Containerships. Днес CMA CGM управлява 14 вътрешно-северноевропейски линии с 30 кораба, в сравнение с 20 услуги и 42 кораба преди година.

От друга страна, Unifeeder стартира сервиз Германия-Полша през март, добавяйки 1000 TEU към капацитета си. Освен това Unifeeder извършва повече допълнителни плавания с товарач между Скандинавия и Северозападна Европа.

Като цяло капацитетът за услуги в рамките на Северна Европа е намалял с 3,5% или почти 10 000 TEU в сравнение с юли 2023 г., тъй като някои главни оператори са намалили или напълно са прекратили някои от своите маршрути Северозападен континент – Балтика.

Основните оператори намалиха своя оперативен капацитет с почти 20% или 30 000 TEU през последната година, намалявайки комбинирания си пазарен дял до 48,5% (спад от 57,5%), докато делът на фидерните оператори се премести над границата от 50%, достигайки 51,5 %.

Трите контейнерни гиганта MSC, CMA CGM и Maersk взеха заедно почти 29 000 TEUs капацитет от търговията в рамките на Северна Европа само за една година.

MSC остава лидер във вътрешноевропейския сегмент с пазарен дял от 22,6%, въпреки че това е по-ниско от 25,3% миналата година.

Alphaliner отбеляза, че кризата в Червено море, която доведе до недостиг на тонаж поради заобикаляне на кораби около нос Добра надежда, накара главните оператори да отклонят някои от своите кораби от вътрешноевропейските услуги, за да извършват захранване между Северна Европа и Средиземно море.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *