Контейнерният флот отбелязва най-бързия растеж от 15 години насам

Loading

От началото на годината капацитетът на контейнеровозния флот се е увеличил с 1,6 милиона TEU.

„В сравнение с преди една година, капацитетът се е повишил с 11% до 29,5 милиона TEUs, най-бързият растеж на флота от 15 години насам“, казва Нилс Расмусен, главен анализатор на корабоплаването в BIMCO.

През първата половина на 2024 г. доставката на кораби достигна нов връх. Внушителни 264 кораба с общ капацитет от 1,6 милиона TEUs са доставени от корабостроителниците, две трети повече в сравнение с първата половина на миналата година, когато беше поставен предишният рекорд.

Въпреки че не е определен нов показател, голямото търсене на кораби е допринесло за поддържане на ниско ниво кораби за скрап. Силният ръст на обема и пренасочването на корабите през нос Добра Надежда допринесоха за рециклирането на само 36 кораба с общ капацитет от 51 000 TEU.

„Въпреки рекорда, корабособствениците продължават да правят поръчки за нови кораби. От началото на годината са поръчани общо 63 кораба с общ капацитет 400 000 TEU и съотношението книга за поръчки към флота остава високо – 19%, “, каза Расмусен.

Още сега книгата с поръчки съдържа средно 1,5 милиона TEU са планирани за доставка всяка година между 2025 и 2027 г.

Комбинираният капацитет от 12 000-17 000 TEU кораби е нараснал най-бързо. Сега този сегмент е най-големият в рамките на контейнерния флот, съставляващ 22%.

Всъщност сегментът на корабите от 12 000-17 000 TEU също беше основният двигател на растежа през 2022 г. и 2023 г. Освен това ще доминира растежа през следващите години, тъй като съставлява повече от 50% от поръчаните кораби.

Корабите, по-големи от 17 009 TEU, доминираха растежа през 2015-2021 г., но съставляваха само 17% от капацитета в книгата за поръчки. Фокусът на корабособствениците се измести от по-големите кораби, тъй като те са оперативно ограничени до пристанища в Азия и Европа, а 212-те кораба, които вече работят, покриват повечето от тези търговски пътища.

„Очаква се капацитетът на контейнерния флот да надхвърли 30 милиона TEU за първи път в края на третото тримесечие и да достигне границата от 30,5 милиона TEU до края на 2024 г. До края на 2027 г. текущата книга с поръчки ще добави още 4,3 милиона TEUs. Тъй като ръстът на обема на товарите е малко вероятно да съответства на това разширяване, очакваме рециклирането на кораби да се увеличи и да намали общия обем на флота. Расмусен.

Тази статия е написана от Нилс Расмусен, главен анализатор на корабоплаването в BIMCO.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *