Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Глобалното задръстване на контейнерните пристанища сега е около 9 милиона TEU, близо до пика от 9,6 милиона TEU, наблюдаван по време на пандемията Covid-19, според доклад на Clarksons.
Най-големият корабен посредник в света казва, че кризата в Червено море, при която контейнерните кораби заобикалят нос Добра надежда, е добавила около 12% към търсенето на TEU мили.
Анализаторът на Clarksons Тревър Кроу написа: „Досега годината беше по-добра от очакваното за търговски обеми – това отново помогна за издигането на пазарите до изключителни нива.“
Той отбеляза, че нарастването на задръстванията произтича от въздействието върху пристанищната инфраструктура и логистиката на пренасочването на корабите, подсилено от силните глобални търговски обеми от началото на годината, които са нараснали с 8% на годишна база от януари до април.
Имаше и психологически фактор, тъй като спедиторите, очаквайки затягане на доставките и наличността на оборудване през пиковия сезон, побързаха да преместят износа си през май и юни, което доведе до по-ранното настъпване на пиков сезон.
Последователните въздействия, произтичащи от промените в графика на услугите на линиите, включват малко места по корабите и липса на оборудване.
Глобалният индекс за струпване на контейнеровози на Clarksons показва, че процентът на корабите, чакащи в пристанището, се е повишил от 27,5% в края на февруари до 31% в края на юни.
Кроу написа: „Въпреки че това е под върховете от ерата на Covid от 37%, а смущенията днес може би не са толкова широко разпространени в цялата мрежа както тогава, тенденциите в индекса трябва да бъдат поставени в контекст. Моделите на линейните услуги се промениха значително от края на 2023 г., като пренасочването на по-дълги разстояния намалява „нормалния“ дял време/капацитет в пристанището (междувременно общият капацитет на контейнерния флот е нараснал с 19% спрямо началото на 2022 г.).“
Разумна оценка може да бъде, че задръстванията в момента обвързват 3% до 4% от флота, в сравнение с 6% до 7% по време на пандемията.
Данните на EconDB показват, че 61% от посещенията в пристанището на Сингапур са били забавени през последната седмица, докато претоварените и изходящите контейнери имат време на престой от около 10 дни.
Загрижен за ситуацията, министърът на транспорта на Сингапур Чи Хонг Тат каза, че морските и пристанищните власти на Сингапур и пристанищният оператор PSA работят с линейните оператори, за да зареждат корабите си с гориво и презареждат, докато чакат да акостират.