HHLA пуска първото задвижвано от водород пристанищно логистично тестово поле в Хамбург

Loading

Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) откри първото тестово поле за пристанищна логистика, задвижвана с водород, и съответната станция за зареждане с водород на пристанището на Хамбург в Германия.

Разположено в контейнерния терминал Tollerort (CTT), това тестово поле представлява важен момент към декарбонизиране на логистиката. В сътрудничество с партньорски компании от клъстера Clean Port & Logistics, HHLA оценява надеждността на водорода като източник на гориво за тежкотоварни превозни средства по време на операции.

Анджела Тицрат, главен изпълнителен директор на HHLA, официално откри тестовото поле на 2 юли 2024 г., придружена от д-р Мелани Леонхард, сенатор по икономика и иновации на свободния и ханзейски град Хамбург, Кристиан Маас, директор на топлина, водород и ефективност във министерството на икономиката и климатичните действия, Андже Рош, мениджър на пристанищни мрежи и приложения в NOW GmbH, и д-р Лусиен Робрьок, президент на отдела за технологични решения в Hyster-Yale Materials Handling. Събитието включва успешно зареждане на влекач, задвижван с водород.

„Имаме удоволствието да отворим днес първото тестово поле за пристанищна логистика, задвижвана с водород. Това ни позволява да тестваме бъдещи технологии, да събираме ценни данни и да оценяваме резултатите. По този начин ние оформяме устойчивото бъдеще на логистиката и продължаваме да инвестираме в иновативни технологии. Ние споделяме нашите открития с компании, изправени пред подобни предизвикателства, за да разработим съвместно щадящи климата транспортни решения. Нашата цел е ясна: искаме да декарбонизираме логистичния сектор и да постигнем нашата цел за неутрални по отношение на климата операции в цялата група. до 2040 г.“, каза Анджела Тицрат.

С пускането на тестовото поле и станцията за зареждане с водород вече е налице необходимата инфраструктура за ускоряване на прехода към беземисионна логистика за тежки товари и пристанищни операции, напредвайки в декарбонизацията на логистиката.

Нещо повече, оборудване като разклонени носачи, стакери за празни контейнери, мотокари, ричстакери, влекачи и камиони могат да бъдат ефективно заредени с гориво до 350 бара със зелен водород. Станцията за зареждане с гориво е отворена за обществеността, предлагайки на други компании шанса да тестват щадящи климата транспортни решения. Чекирането на терминал изисква регистрация чрез приложението Passify.

„С Clean Port & Logistics в пристанището на Хамбург беше създаден проект за използване на водород в пристанищната логистика. От мотокари до влекачи и камиони – водородната инфраструктура, която финансираме тук, проправя пътя към зелена логистика на място. Надявам се, че полето за изпитване на водород ще има силен сигнален ефект благодарение на ангажираността на пристанищните играчи. Това е единственият начин да направим логистиката в Германия благоприятна за климата“, обясни д-р Фолкер Висинг. Федерален министър на цифровите технологии и транспорта на Германия.

От 2022 г. HHLA си сътрудничи с над 40 партньорски компании по целия свят в клъстера Clean Port & Logistics (CPL). Общата цел е да се пуснат на пазара тежкотоварни превозни средства и терминално оборудване, задвижвани с водород, и да се установят необходимите мерки за тяхното използване. Работните групи са разработили концепции за експлоатация, безопасност, поддръжка, зареждане с гориво и доставка, които са тествани и оптимизирани в практически операции на тестовото поле CTT.

Първоначалните изпитания на станцията за зареждане с гориво включват оборудване от Hyster-Yale, VWG Oldenburg и водородния камион на CMB.TECH през последните седмици. Това сътрудничество в рамките на CPL помага на компаниите да декарбонизират процесите си и да правят информирани, щадящи климата инвестиции чрез събрани данни и практически опит.

„Отварянето е важна стъпка за пристанището на Хамбург. В бъдеще то ще позволи използването на тежкотоварни автомобили, задвижвани с водород, на терминалите и извън тях. Потенциалът за пристанището на Хамбург и логистичния сектор е значителен. , камионите, които редовно идват също могат да се възползват от такава инфраструктура в бъдеще, което ни помага да придобием важен опит в тази област и по този начин нейните партньори продължават да насърчават трансформацията и декарбонизацията на обработката и транспортни процеси“, коментира д-р Мелани Леонхард, сенатор по икономика и иновации.

Клъстерът и станцията за зареждане с гориво получиха приблизително 3,2 милиона щатски долара финансиране от Федералното министерство на цифровите технологии и транспорта като част от национална програма за иновации на технологиите за водород и горивни клетки. Насоките за финансиране се координират от NOW GmbH и се изпълняват от Project Management Jülich (PTJ).

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *