Спот навлата Азия-Европа може да надхвърлят 20 000 щатски долара за FFE

Loading

Спот нивата продължиха да растат тази седмица, предизвиквайки значителна загриженост сред спедиторите относно това колко високо могат да се покачат.

Реалността обаче е, че никой не може да предвиди точния таван. Цените ще продължат да растат, докато достатъчен брой изпращачи не могат да си позволят да транспортират стоките си, което впоследствие ще намали търсенето на контейнери, за да се приведе в съответствие с наличния капацитет на корабите. Точният праг, при който ще настъпи този баланс, остава неизвестен.

Според Sea-Intelligence най-простият отговор на въпроса “колко високи могат да бъдат навлата?” може да се отнася за пиковите нива, наблюдавани по време на пандемията. Това обаче не отчита увеличените разстояния на плаване около Африка, които не бяха фактор по време на пандемията.

За да отчетем по-дългите разстояния на плаване, можем да анализираме тарифите спрямо изминатото разстояние, измерено в щатски центове на FFE на морска миля. Фигура 1 илюстрира това за периода на пандемията. Макар че Фигура 1 представя само исторически данни, тя също така създава прецедент: по време на периоди на тежко бедствие тарифите за навло на морска миля могат да достигнат изключително високи нива.

Чрез екстраполиране на данните от Фигура 1 можем да преценим колко високо може потенциално да се изкачи пазарът въз основа на пандемичния скок в нивата. Прилагането на новите, по-дълги разстояния на плаване ни позволява да изчислим възможните спот курсове за FFE, ако настоящата криза продължи.

„Резултатът от това изчисление е показан на Фигура 2. И тук стигаме до страшния сценарий за изпращачите. Ако ставката, платена за морска миля, достигне същото ниво като по време на пандемията, ще видим спот курсове от 18 900 USD/FFE от Шанхай до Ротердам, 21 600 USD/FFE от Шанхай до Генуа и 2 200 USD/FFE на обратно разстояние от Ротердам до Шанхай на nm достигне толкова високо, колкото по време на пандемията, тогава спот курсовете ще се повишат толкова високо, колкото е показано на Фигура 2“, заяви Алън Мърфи, главен изпълнителен директор, Sea-Intelligence.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *