Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Пълният основен канал за корабоплаване с ширина 213 метра към пристанището на Балтимор ще бъде отворен този уикенд около 75 дни, откакто контейнеровозът Dali загуби електричество, блъсна се в мост и прекъсна операциите в по-голямата част от деветото по големина пристанище в Америка.
Екипите вдигнаха последното голямо парче от сваления мост Francis Key Bridge, блокиращ главния корабен канал на река Патапско вчера сутринта.
Екипите на Обединеното командване за отговор на ключовия мост сега са готови да използват кофи за драгиране и голям спасителен грайфер, за да извадят по-малки парчета отломки от водата, преди да отворят отново целия канал този уикенд.
Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) в САЩ публикува предварителен доклад миналия месец за фаталния съюз на Dali с най-големия мост в Балтимор.
Плавателният съд, управляван от Synergy Group и чартърен за Maersk, претърпя електрически прекъсвания около 10 часа преди да напусне пристанището на Балтимор и отново малко преди да се блъсна в моста Francis Key Bridge, убивайки шестима строителни работници.
Първото прекъсване на електрозахранването е настъпило, след като член на екипажа по погрешка е затворил изпускателна клапа, докато е извършвал поддръжка, причинявайки спиране на един от дизеловите двигатели на кораба, казаха разследващите. Малко след като напусна Балтимор, корабът се блъсна в една от носещите колони на моста, тъй като друго прекъсване на електрозахранването, ясно заснето във видеозапис, доведе до загуба на управление и задвижване.
Бордът каза, че фаталното прекъсване е настъпило около четири минути преди катастрофата, когато електрическите прекъсвачи неочаквано са се задействали, причинявайки загуба на захранване на цялото осветление на борда и повечето оборудване, когато е бил на 1 км от мостика.
Екипажът на Dali възстанови захранването, но на около 320 м от моста възникна ново прекъсване на тока, което е спряло трите кормилни помпи. Екипажът не успява да премести кормилото, за да управлява.
Изготвят се планове за пускане в експлоатация на заместващ мост до 2028 г., докато застрахователи предупредиха, че инцидентът в Дали може да бъде един от най-големите морски искове в историята.