Сингапур отваря отново неизползваните контейнерни терминали, за да облекчи затрудненията

Loading

Пристанищните власти на Сингапур (MPA) съобщиха на 30 май, че операциите в затворените контейнерни терминали в центъра на града-държава са временно възобновени, за да се облекчи натрупването на кораби, чакащи на опашка, за да акостират във второто най-натоварено пристанище в света.

MPA казва: „Видяхме големи увеличения в обемите на контейнерите и струпването на кораби през предходните месеци поради прекъсвания на веригата за доставки в местоположения нагоре по веригата.“

Сингапур е обработил 13,36 милиона TEU между януари и април, което е с близо 9% повече спрямо същия период на миналата година.

Повече пристигания са извън графика и увеличените обеми на контейнерите доведоха до по-дълго време на изчакване на корабите за кей. Въпреки че повечето контейнерни кораби са закотвени при пристигане, пристанищният оператор PSA работи с лините, за да коригира графиците за пристигане, където е възможно, а когато това не е възможно, MPA каза, че средното време за чакане за контейнеровзи е около два до три дни. Въпреки това, според други в индустрията корабите трябва да чакат до пет дни, за да акостират.

Повишеното търсене в Сингапур е резултат от това, че няколко контейнерни линии разтоварват повече контейнери в Сингапур, тъй като те се отказват от следващи пътувания, за да наваксат следващите си графици. Увеличен е и броят на обработените контейнери на кораб.

От края на 2023 г., когато кризата в Червено море накара корабите да се пренасочат около нос Добра надежда, MPA и Министерството на транспорта (MOT) работят с PSA, за да се подготвят за повече пристигащи кораби.

В резултат на повторното отваряне на вече нефункциониращия терминал Keppel, PSA може да увеличи броя на обработените контейнери седмично от 770 000 TEU до общо 820 000 TEU в момента.

В допълнение към осемте съществуващи корабни места в пристанище Туас, три нови корабни места ще започнат да работят по-късно тази година. Това ще увеличи общия капацитет за обработка на пристанището.

PSA планира да ускори въвеждането в експлоатация на тези нови корабни места, за да помогне за увеличаване на общия капацитет за обработка на контейнери в близко бъдеще. MPA и PSA работят в тясно сътрудничество с главните оператори и регионалните захранващи оператори, за да ги информират за наличността на котвените места и да ги съветват относно часовете на пристигане, за да минимизират закъсненията при акостирането.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *