Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Пристанищните власти на Сингапур (MPA) съобщиха на 30 май, че операциите в затворените контейнерни терминали в центъра на града-държава са временно възобновени, за да се облекчи натрупването на кораби, чакащи на опашка, за да акостират във второто най-натоварено пристанище в света.
MPA казва: „Видяхме големи увеличения в обемите на контейнерите и струпването на кораби през предходните месеци поради прекъсвания на веригата за доставки в местоположения нагоре по веригата.“
Сингапур е обработил 13,36 милиона TEU между януари и април, което е с близо 9% повече спрямо същия период на миналата година.
Повече пристигания са извън графика и увеличените обеми на контейнерите доведоха до по-дълго време на изчакване на корабите за кей. Въпреки че повечето контейнерни кораби са закотвени при пристигане, пристанищният оператор PSA работи с лините, за да коригира графиците за пристигане, където е възможно, а когато това не е възможно, MPA каза, че средното време за чакане за контейнеровзи е около два до три дни. Въпреки това, според други в индустрията корабите трябва да чакат до пет дни, за да акостират.
Повишеното търсене в Сингапур е резултат от това, че няколко контейнерни линии разтоварват повече контейнери в Сингапур, тъй като те се отказват от следващи пътувания, за да наваксат следващите си графици. Увеличен е и броят на обработените контейнери на кораб.
От края на 2023 г., когато кризата в Червено море накара корабите да се пренасочат около нос Добра надежда, MPA и Министерството на транспорта (MOT) работят с PSA, за да се подготвят за повече пристигащи кораби.
В резултат на повторното отваряне на вече нефункциониращия терминал Keppel, PSA може да увеличи броя на обработените контейнери седмично от 770 000 TEU до общо 820 000 TEU в момента.
В допълнение към осемте съществуващи корабни места в пристанище Туас, три нови корабни места ще започнат да работят по-късно тази година. Това ще увеличи общия капацитет за обработка на пристанището.
PSA планира да ускори въвеждането в експлоатация на тези нови корабни места, за да помогне за увеличаване на общия капацитет за обработка на контейнери в близко бъдеще. MPA и PSA работят в тясно сътрудничество с главните оператори и регионалните захранващи оператори, за да ги информират за наличността на котвените места и да ги съветват относно часовете на пристигане, за да минимизират закъсненията при акостирането.