Контейнерните линии отчитат печалба от $5,4 милиарда на фона на кризата в Червено море

Loading

Печалбите от контейнерни линии са в низходяща траектория след пика на предизвиканите от пандемията увеличения на навлата през второто тримесечие на 2022 г. Низходящата спирала доведе до нетна загуба в най-големите контейнерни линии през последното тримесечие на 2023 г., а прогнозите предвиждаха тежки загуби за 2024г.

Общите печалби от контейнерни линии през първото тримесечие на 2024г. обаче се възстановиха от 700 милиона долара загуба през четвъртото тримесечие на 2023г. до печалба от 5,4 милиарда долара през първото тримесечие на 2024г. според данни от McCown Container Results Observer.

Основната подкрепа за печалбите на контейнерните линии бяха по-високите навла поради смущенията в Червено море, последващото пренасочване на корабите и усвояването на излишния тонаж – фактор, споменат в отделните отчети за приходите и много пазарни актуализации и анализи от края на 2023г.

„Пътят [от Азия към Европа] представлява около 25% от глобалните контейнерни мили и увеличението с една трета на типичното разстояние за пътуване има ефект на свиване за световния капацитет с 8%“, каза Маккаун.

Промяната в глобалните търговски потоци доведе до задръствания в някои азиатски пристанища, тъй като по-големите обеми и променящите се модели засягат инфраструктурата и вътрешните операции в определени региони.

Докладът отбелязва увеличените обеми като благоприятно влияние върху печалбите, с 9,2% увеличение на годишна база през първото тримесечие на 2024 г., най-силният тримесечен растеж от пандемията насам.

Пазарът продължава да изглежда положително за контейнерните линии през второто тримесечие, като цените на спот контейнерите се повишиха над 30% през последните седмици с наближаването на пиковия сезон. Анализаторите също отбелязаха труден период за подновяване на договори поради несигурността на пазара, тъй като текущият ограничен капацитет е балансиран срещу потенциалното свръхпредлагане на тонаж, ако ситуацията в Червено море се облекчи.

Линейните оператори ще предприемат свои собствени подходи за управление на риска в Червено море, но Maersk казва, че ще продължи да минава през нос Добра надежда в обозримо бъдеще.

Сравняването на резултатите от отделните линии през Q1 2024 спрямо Q1 2023 показа разминаване в състоянието на най-големите контейнерни линии. Maersk премина от най-голямата тримесечна печалба през първото тримесечие на 2023 г. от 2,18 милиарда долара до единствената загуба от -166 милиона долара. Evergreen, Yang Ming, HMM и ZIM обаче отчетоха по-високи печалби през първото тримесечие на 2024 г. в сравнение с първото тримесечие на 2023 г.

Разглеждайки годината като цяло, печалбите за 12-те месеца до март 2024 г. са били 16,4 милиарда долара, което е спад от печалба от 171,1 милиарда долара за годината, приключваща през първото тримесечие на 2023 г., каза Маккаун.

seatrade-maritime.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *