Чартиран кораб от MSC е заловен от иранските сили

Loading

MSC каза пред Container News, че работи за освобождаването на един от своите експлоатирани кораби, който беше заловен от Ислямската революционна гвардия на Иран (IRGC) в Персийския залив на 13 април.

Построеният през 2020 г. 15 000 TEU MSC Aries, който швейцарско-италианският линеен оператор е наел от базираната в Обединеното кралство Zodiac Maritime за 10 години, беше качен на борда от „иранските власти“ с хеликоптер около 2,43 сутринта местно време. Корабът е отклонен към Иран.

Морските търговски операции на Обединеното кралство (UKMTO) заявиха, че „неидентифициран кораб“ е бил качен на борда и заловен от „регионалните сили“ на около 50 морски мили североизточно от Фуджейра.

MSC Aries е с екипаж от 25 души и външното министерство на Филипините заяви, че се опитва да потвърди дали някой от моряците е филипинец.

MSC каза: „Работим в тясно сътрудничество със съответните власти, за да гарантираме тяхното благосъстояние и безопасно връщане на кораба.“

От Zodiac Maritime казаха за Container News, че MSC отговаря за управлението и операциите на MSC Aries. Компанията обясни: „Правото на собственост върху кораба се държи от Gortal Shipping Inc като финансист и той е отдаден под наем на MSC на дългосрочна основа. Gortal е свързан със Zodiac Maritime.“

Вероятно MSC Aries, който плава под флага на Мадейра, е бил нарочен, тъй като Zodiac Maritime е собственост на израелския милиардер Еял Офер. Подкрепяните от Иран бунтовници хути се насочват към кораби с връзки с Израел и неговия съюзник Съединените щати. През ноември 2023 г. хусите заловиха и задържаха управлявания от NYK Line автомобилен превозвач Galaxy Leader, който японската група нае от доставчика на тонаж Ray Car Carriers, който е собственост на израелския магнат Абрахам Унгар.

Главният анализатор на Xeneta, Питър Санд, каза, че залавянето на MSC Aries ще застраши търговските пътища на Близкия изток. „Вече лошата ситуация в Червено море и Аденския залив току-що се влоши и може да изложи на риск вноса на контейнери през океана и износа на петрол в Близкия изток“, отбеляза той.

Санд добави: „Все още не знаем пълните подробности за инцидента, но всяко разширяване на конфликта, което вече е довело до огромно прекъсване на морските товарни услуги в района на Червено море, би било изключително тревожно. Дубай е регионален център за внос, както и коридори море-въздух, с контейнери, пристигащи по океана през Ормузкия пролив за по-нататъшно пътуване по въздух до Европа и Северна Америка. Ако корабите бъдат засегнати от плаване в Арабския залив, тогава прекъсването ще бъде значително.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *