Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
MSC каза пред Container News, че работи за освобождаването на един от своите експлоатирани кораби, който беше заловен от Ислямската революционна гвардия на Иран (IRGC) в Персийския залив на 13 април.
Построеният през 2020 г. 15 000 TEU MSC Aries, който швейцарско-италианският линеен оператор е наел от базираната в Обединеното кралство Zodiac Maritime за 10 години, беше качен на борда от „иранските власти“ с хеликоптер около 2,43 сутринта местно време. Корабът е отклонен към Иран.
Морските търговски операции на Обединеното кралство (UKMTO) заявиха, че „неидентифициран кораб“ е бил качен на борда и заловен от „регионалните сили“ на около 50 морски мили североизточно от Фуджейра.
MSC Aries е с екипаж от 25 души и външното министерство на Филипините заяви, че се опитва да потвърди дали някой от моряците е филипинец.
MSC каза: „Работим в тясно сътрудничество със съответните власти, за да гарантираме тяхното благосъстояние и безопасно връщане на кораба.“
От Zodiac Maritime казаха за Container News, че MSC отговаря за управлението и операциите на MSC Aries. Компанията обясни: „Правото на собственост върху кораба се държи от Gortal Shipping Inc като финансист и той е отдаден под наем на MSC на дългосрочна основа. Gortal е свързан със Zodiac Maritime.“
Вероятно MSC Aries, който плава под флага на Мадейра, е бил нарочен, тъй като Zodiac Maritime е собственост на израелския милиардер Еял Офер. Подкрепяните от Иран бунтовници хути се насочват към кораби с връзки с Израел и неговия съюзник Съединените щати. През ноември 2023 г. хусите заловиха и задържаха управлявания от NYK Line автомобилен превозвач Galaxy Leader, който японската група нае от доставчика на тонаж Ray Car Carriers, който е собственост на израелския магнат Абрахам Унгар.
Главният анализатор на Xeneta, Питър Санд, каза, че залавянето на MSC Aries ще застраши търговските пътища на Близкия изток. „Вече лошата ситуация в Червено море и Аденския залив току-що се влоши и може да изложи на риск вноса на контейнери през океана и износа на петрол в Близкия изток“, отбеляза той.
Санд добави: „Все още не знаем пълните подробности за инцидента, но всяко разширяване на конфликта, което вече е довело до огромно прекъсване на морските товарни услуги в района на Червено море, би било изключително тревожно. Дубай е регионален център за внос, както и коридори море-въздух, с контейнери, пристигащи по океана през Ормузкия пролив за по-нататъшно пътуване по въздух до Европа и Северна Америка. Ако корабите бъдат засегнати от плаване в Арабския залив, тогава прекъсването ще бъде значително.