Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Фидерeн сервиз от Констанца в Румъния достави първите контейнери след инвазията на Русия в Украйна през 2022 г. до пристанище Черноморск, което е предназначено да бъде редовно обслужвано.
T-Mare, плаващ под панамски флаг товарен кораб, собственост на регистрираната на Маршаловите острови Majoris Trading, беше нает на 1 февруари, според данни на VesselsValue, от турския спедитор Sea Pioneer Denizcilik, за да управлява фидерната услуга между Констанца и Одеса.
Корабът направи първото си посещение, превозвайки товари на Maersk, в Украйна на 3 април и корабът, който има номинален капацитет за 373 TEUs, с 40 хладилни слота, се очаква да допълни контейнерните услуги на река Дунав, разширявайки способността на Украйна да внася и изнася жизненоважни товари, включително зърнени храни, метали и химикали.
Корабът влезе в Черноморск на 3 април следобед и направи обратното си пътуване до Констанца на същия ден. Украйна отвори своя „безопасен коридор“ след решението на Русия да не поднови споразумението за зърнения коридор през лятото на миналата година.
Даниил Мелниченко, анализатор в украинската консултантска компания Informall BG, каза пред Container News: „Досега контейнерните превози се извършваха в ограничена степен през дунавските пристанища, но от днес ще се увеличат значително.“
Той допълни, че през март заместник-министърът на инфраструктурата Юрий Васков е съобщил, че и петте по-големи контейнерни терминала в Одеска област са готови за обработка на контейнери, но ще възобновят работата си поетапно.
„Трафикът трябваше да започне от фидери и контейнерните линии да ги последват при липса на инциденти“, каза Мелниченко.
Изпращачите и спедиторите се борят да постигнат своите цели за обработка на товари при ограничените и сравнително бавни речни шлепове, които в момента обработват контейнерни товари. Мелниченко обаче очаква, че контейнерните линии ще използват захранващата услуга, ако тя се окаже безопасна.
Руските военни се противопоставиха на използването на контейнери за контролираните коридори, защото се страхуваха, че оръжията и оборудването за военните усилия могат да бъдат внесени контрабандно в Украйна.
От миналата година обаче операциите на руския флот в Черно море бяха ограничени от украинските военни успехи и този последен ход може да се разглежда като продължение на тези успехи.
Руската военна дейност в последно време е насочена към пристанищната инфраструктура с оборудване за обработка на контейнери като конкретна цел.
Maersk, който, заедно с турския превозвач Akkon Lines, са единствените контейнерни линии, които продължават да обработват контейнерни товари по река Дунав, използвайки железопътни и шлепови операции от Maersk, а Akkon използва каботажни кораби, шлепове и клетъчни кораби като се очаква и двете да използват фидерния сервиз.
При първия рейс на кораба на T-Mare се казва, че са почти всички контейнери са на Maersk.
Мелниченко очаква, че втори кораб може да бъде добавен към услугата в бъдеще, ако първоначалните операции са успешни.