Краят на кризата в Червено море ще възобнови старите предизвикателства

Loading

Последният доклад на Clarksons за контейнерните превози казва, че слабите основи на търсенето и предлагането ще се материализират, след прекъсването на кризата в Червено море.

Растежът на флота на контейнеровози се оценява на 9% тази година, изпреварвайки ръста на търсенето от приблизително 4%.

През втората половина на 2024 г., ако приемем, че кризата в Червено море е решена, предизвикателствата, наблюдавани след подхранвания от Covid-19 бум, може да надигнат глава отново.

Clarksons каза: „Ситуацията е променлива, но в момента решението изглежда малко вероятно в краткосрочен план и прекъсването вероятно ще продължи известно време, нашият текущ базов случай на прекъсване ще доведе до около 6% увеличение в цялата търговия за 2024 г.). Ясно е, че този „тласък“ ще бъде фокусиран от първата половина на 2024-та година и при този сценарий се очаква тенденциите в търсенето да се „нормализират“, след като прекъсването приключи, въпреки че по-дълъг период на пренасочване през нос Добра Надежда би имал по-голямо въздействие.“

Най-големият корабен посредник в света отбеляза, че за да се справят с недостига на тонаж поради по-дългото време за пътуване около нос Добра надежда, операторите пускат корабите на по-високи скорости. Работните скорости бяха средно 14 възела в края на март, което е с 1% повече от средната за 2023 г.

През февруари бяха доставени 18 контейнеровоза от 145 000 TEU, с което доставките от началото на годината достигнаха 67 единици от 449 000 TEU, което е рекорд за доставки по отношение на капацитета. Понастоящем се предвижда доставките през 2024 г. да достигнат 2,7 милиона TEU, рекорд за всички времена, докато още 2 милиона TEUs са планирани за доставка през 2025 г. и 2026 г. – и двете двойно повече от средното за 2019-2022 г.

Ако кризата в Червено море отшуми, 2025 г. ще бъде година на предизвикателства, тъй като се очаква флотът да нарасне с повече от 5%, въпреки по-големия потенциал за разрушаване на кораби.

По-строгите екологични разпоредби обаче означават, че операторите ще трябва да възобновят бавното изпаряване, след като преминаването през Суецкия канал бъде възобновено. Разликата между търсенето и предлагането също може да бъде намалена, тъй като се прогнозира растеж на търсенето от 3% през 2025 г.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *