Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Последният доклад на Clarksons за контейнерните превози казва, че слабите основи на търсенето и предлагането ще се материализират, след прекъсването на кризата в Червено море.
Растежът на флота на контейнеровози се оценява на 9% тази година, изпреварвайки ръста на търсенето от приблизително 4%.
През втората половина на 2024 г., ако приемем, че кризата в Червено море е решена, предизвикателствата, наблюдавани след подхранвания от Covid-19 бум, може да надигнат глава отново.
Clarksons каза: „Ситуацията е променлива, но в момента решението изглежда малко вероятно в краткосрочен план и прекъсването вероятно ще продължи известно време, нашият текущ базов случай на прекъсване ще доведе до около 6% увеличение в цялата търговия за 2024 г.). Ясно е, че този „тласък“ ще бъде фокусиран от първата половина на 2024-та година и при този сценарий се очаква тенденциите в търсенето да се „нормализират“, след като прекъсването приключи, въпреки че по-дълъг период на пренасочване през нос Добра Надежда би имал по-голямо въздействие.“
Най-големият корабен посредник в света отбеляза, че за да се справят с недостига на тонаж поради по-дългото време за пътуване около нос Добра надежда, операторите пускат корабите на по-високи скорости. Работните скорости бяха средно 14 възела в края на март, което е с 1% повече от средната за 2023 г.
През февруари бяха доставени 18 контейнеровоза от 145 000 TEU, с което доставките от началото на годината достигнаха 67 единици от 449 000 TEU, което е рекорд за доставки по отношение на капацитета. Понастоящем се предвижда доставките през 2024 г. да достигнат 2,7 милиона TEU, рекорд за всички времена, докато още 2 милиона TEUs са планирани за доставка през 2025 г. и 2026 г. – и двете двойно повече от средното за 2019-2022 г.
Ако кризата в Червено море отшуми, 2025 г. ще бъде година на предизвикателства, тъй като се очаква флотът да нарасне с повече от 5%, въпреки по-големия потенциал за разрушаване на кораби.
По-строгите екологични разпоредби обаче означават, че операторите ще трябва да възобновят бавното изпаряване, след като преминаването през Суецкия канал бъде възобновено. Разликата между търсенето и предлагането също може да бъде намалена, тъй като се прогнозира растеж на търсенето от 3% през 2025 г.