Кораб на Maersk пристигна в Хамбург на първо пътуване с метанол

Loading

Сутринта на 28 март Ane Maersk, първият в света контейнеровоз, способен да използва метанол като гориво, с капацитет над 16 000 TEUs, пристигна на Eurogate Container Terminal Hamburg за първи път по време на първото си плаване от Азия до Европа .

Ane Maersk бележи важен момент като първият по рода си, който използва задвижване с метанол и прави престой в германското пристанище.

„Пристигането на Ane Maersk в пристанището на Хамбург подчертава бързия напредък на морския сектор към климатична неутралност. То отразява ангажимента на пристанището на Хамбург за въглеродна неутралност“, заяви Аксел Матерн, главен изпълнителен директор на Port of Hamburg Marketing.

С размери от 350 метра дължина и 53,5 метра ширина, Ane Maersk разполага с нов дизайн на кораб с мостови надстройки, разположени в предната част на носа.

Също така, тази корекция на дизайна беше необходима, за да се поемат по-големи резервоари, необходими за съхранение на метанол, тъй като метанолът притежава приблизително половината от енергийното съдържание на изкопаемото масло, което налага по-големи обеми гориво. Понастоящем използвайки екологичен биометанол, Ane Maersk отделя приблизително две трети по-малко парникови газове в сравнение с конвенционалните изкопаеми горива, като петрола с изключително ниско съдържание на сяра.

Освен това, потенциалът за драстично намаляване на емисиите до над 90% се очаква с използването на синтетично произведен е-метанол, като производствените съоръжения в момента са в ход, включително едно в Дания, точно над германската граница, което е планирано да започне работа това лято. Maersk възнамерява да набави зелен е-метанол от производствената линия на European Energy.

Като се има предвид ограничената наличност на зелен метанол в световен мащаб, Ane Maersk и неговите сестрински кораби са оборудвани с технология за двойно гориво, което им позволява да работят и с биодизел или масло с ултра ниско съдържание на сяра. Maersk има планове за допълнителни 23 съда (вариращи от 9 000 до 17 000 TEUs), планирани за доставка до 2027 г. Метанолът предлага предимството, че е нетоксичен и лесно се управлява като корабно гориво.

Понастоящем Ane Maersk е разположена в линейната услуга на Maersk Азия-Европа (AE-7), с маршрут, обхващащ 14 пристанища, включително Нингбо, Шанхай, Нанша, Янтиан, Танджунг Пелепас, Коломбо, Танжер, Феликстоу, Хамбург, Антверпен, Лондон, Хавър , Танжер, Халифа, Джебел Али и Нингбо. Пътуването обикновено обхваща 98 дни, като избягва Червено море, включително Суецкия канал и е през нос Добра надежда.

Планиран да отпътува от пристанището на Хамбург за Антверпен на 30 март 2024 г., Ane Maersk продължава своето пътуване като кораб-пионер в сферата на устойчивия морски транспорт.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *