Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Маржовете на главните оператори паднаха в отрицателна територия за първи път от 2018 г., поради загуби през 4-то тримесечие на 2023 г., според доклада на Alphaliner.
Средно оперативните маржове на тези оператори възлизат на -3% през последните три месеца на 2023 г., след като подхранваният от Covid-19 бум приключи своя период. Шест от деветте най-големи контейнерни линии отчетоха оперативни загуби за последното тримесечие на 2023 г.
Само Evergreen Marine Corporation и HMM са отчели оперативни печалби, макар и рязко намалени спрямо същия период на 2022 г.
COSCO Shipping Lines ще обяви своите резултати за 2023 г. в края на този месец, но въз основа на предварителните резултати се очаква да отчете значително по-ниска оперативна печалба за четвъртото тримесечие на миналата година.
Тайванският Evergreen имаше най-големия оперативен марж на печалбата, който възлизаше на 7%, 10 пъти повече от HMM, който само на косъм избегна загуба.
Като цяло средният марж на превозвачите остава положителен за годината, около 4%.
За по-големите оператори маржовете остават над тези през 2019 г. Въпреки това ZIM, Yang Ming и Wan Hai Lines отчетоха оперативни загуби и следователно отрицателни маржове през цялата година, което е по-бързо от очакваното плъзгане към червено мастило.
Вторият по големина превозвач в света, Maersk отчете най-ниския марж за четвъртото тримесечие на 2023 г., -12,8%, но остава с положителен за годината марж от 6,6%. Датската корабна компания обаче публикува най-лошата перспектива за текущата година, потвърждавайки, че е малко вероятно да остане на плюс и може да генерира оперативни загуби до 5 милиарда щатски долара през 2024 г.
Сравненията показват, че спадовете на лихвените проценти през годината са повлияли повече на печалбите, отколкото на нарастването на обема. По-добре представящите се CMA CGM и Hapag-Lloyd увеличиха обемите с леки 0,5% през 2023 г., но отбелязаха годишен спад на темповете от само 48%, докато други превозвачи претърпяха спадове на процентите между 55% и 65%.
Въпреки че кризата в Червено море и ограниченията върху транзита по Панамския канал остават, Alphaliner каза, че тези фактори правят 2024 г. непредсказуема година за контейнерните превози.