Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Министърът на океаните и риболова на Южна Корея Kang Do-hyung каза, че правителството не планира скоро нов опит да продаде своя дял в HMM.
Кан говореше на правителствен форум на 7 март, когато беше попитан за неотдавнашния провал при продажбата на водещия превозвач на страната на консорциума Harim Group-JKL Partners.
Нетната печалба на HMM за 2023 г. се срина с 90% на годишна база, до 750 милиона щатски долара, след края на подхранвания от Covid-19 бум. Предвид икономическата несигурност и кризата в Червено море, наблюдатели смятат, че ще бъде трудно да се намери купувач.
Kang заяви: „HMM се финансира от държавата и работим по план, който да гарантира, че ще работи по здравословен начин. Нашият приоритет е стабилизирането на операциите на HMM, преди да преразгледаме нови опции за продажба.“
Държавният интерес се държи чрез Korea Development Bank (KDB) и Korea Ocean Business Corporation (KOBC).
Думите на Kang отхвърлиха спекулациите, че собствениците на HMM могат да се обърнат към 3PL фирмата Dongwon LOEX, за да продадат компанията.
През декември 2023 г. Dongwon LOEX загуби от Harim Group-JKL Partners, като беше избрана за предпочитан купувач.
KDB и KOBC станаха мажоритарни собственици на HMM, след като дял от дълг срещу собствен капитал спаси компанията от ръба през 2016 г. KDB искаше да разтовари своя дял в HMM, след като линейният оператор постигна рекордни печалби по време на пандемията.
Продажбата обаче беше измъчвана от предизвикателства, с клевети, хвърлени върху финансовата мощ на собственика на Pan Ocean Harim Group и служители на HMM, които протестираха срещу последното.
Междувременно местните медии съобщават, че борбата за продажбата на HMM е накарала компанията да се оттегли от консорциум за придобиване на сънароднически екип за превоз на насипни товари Polaris Shipping.
KOBC и HMM първоначално се съгласиха да се присъединят към консорциум, оглавяван от отдела за частни инвестиции на Woori Financial Group, Woori Private Equity, за придобиване на Polaris, чиито собственици бяха обявили компанията за продажба.