Финансите на CMA CGM се сриват на фона на стабилни обеми

Loading

Френският превозвач CMA CGM отчете приходи от 47 милиарда щатски долара през 2023 г., което означава спад от 36,9% в сравнение с данните за 2022 г., EBITDA от 9 милиарда щатски долара, което е намаление със 72,9%, и нетен доход от 3,6 милиарда щатски долара спрямо 25 милиарда щатски долара през предходната година година.

„Постепенно влошаване на средата за морско корабоплаване през 2023 г., включително през четвъртото тримесечие, причинявайки очакван годишен спад на приходите и оперативната печалба“, казва компанията в съобщението за годишните си резултати.

Освен това, CMA CGM отчете леко увеличение на обемите на контейнерите си с 0,5%, достигайки 21,8 милиона TEU, докато приходите на компанията от операции по морски превоз са намалели с 46,7% на годишна база до 31,4 милиарда щатски долара.

Коментирайки резултатите за годината, Родолф Сааде, председател и главен изпълнителен директор на CMA CGM Group, каза: „Тъй като нашият сектор се нормализира, представянето на Групата остана стабилно през 2023 г. Условията на пазара за корабоплаване се влошиха прогресивно през годината. Нашите резултати са надолу, както очаквахме. Логистиката, от друга страна, се оказва по-устойчива и представлява значителна част от нашия бизнес. Нашата група сега стои на два солидни стълба, които ще ни позволят да издържаме по-ефективно на цикличните промени. Подкрепени от нашата финансова сила и отдадеността на нашите служители, ние ще продължим да инвестираме в трансформацията на Групата, особено в декарбонизацията и изкуствения интелект, за да преследваме нашето устойчиво и печелившо развитие.“

Базираната в Марсилия корабна компания отбелязва, че е инвестирала повече от 15 милиарда щатски долара във флотилия от близо 120 кораба, задвижвани с втечнен природен газ и метанол, до 2027 г. CMA CGM в момента е третата по големина линия в света с приблизително 3,64 милиона TEU.

Текущата година вероятно ще бъде оформена от бавен глобален икономически растеж, въпреки че се очаква глобалната търговия със стоки да се възстанови от най-ниските нива през 2023 г., водени от потребителските разходи и попълването на запасите, според CMA CGM.

Френският превозвач вярва, че ръстът на обема ще остане силен през първата половина, подкрепен от тези базови ефекти, но втората половина изглежда по-несигурна.

Освен това се очаква да влезе в експлоатация нов капацитет за контейнерни превози, което ще увеличи глобалното предлагане над прогнозираното търсене и ще доведе до очаквано неблагоприятно въздействие върху цените на товарите, според прогнозите на компанията за 2024 г.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *