Шефът на Evergreen предупреждава за икономически спад след кризата в Червено море

Loading

Кризата в Червено море може да продължи до Q3 24, според председателя на Evergreen Чанг Йен-и днес.

На събитие за лунната нова година, организирано от Националната асоциация на китайските корабособственици, г-н Чанг призна, че то е инжектирало така необходимия тласък за печалбите от контейнерни товари, но добави: „Кризата в Червено море е само краткосрочно явление и не може да се сравнява с увеличаването на тарифите за товари по време на пандемията.

И той предупреди: „Основното предизвикателство за корабната индустрия е свръхкапацитетът, а предлагането и търсенето определят нивата на товари. След като ситуацията се нормализира, при икономически спад, цените на товарите едва ли ще се повишат. Много оператори ще трябва да коригират тарифите и да отговорят, като премахнат плаванията.“

Г-н Чанг обаче също така отбеляза, че ако кризата продължи след септември, това може да усложни преговорите за договор с Международната асоциация на крайбрежните работници, която представлява пристанищните работници на източното крайбрежие на САЩ.

Договора трябва да се сключи през ноември, което съвпада с президентските избори в САЩ и може допълнително да усложни дискусиите. Индустриалните действия могат да забавят обработката на контейнери в пристанищата.

Председателят на Yang Ming Ченг Ченг, също присъстващ на събитието, беше цитиран от тайванските медии като казва, че нивата на активност на азиатските фабрики остават неясни след лунната нова година, въпреки че тарифите за навло продължават да се задържат поради отклоненията на корабите около нос Добра Надежда и удължените транзитни времена.

Г-н Ченг каза: „Смятаме, че конфликтът не е решен, така че ще продължим да избягваме да плаваме през Червено море. Икономическата прогноза на МВФ за тази година е преразгледана нагоре, но това се дължи главно на по-доброто представяне на икономиката на САЩ. Китайската икономика все още е нестабилна, а други региони все още са засегнати от геополитиката.

theloadstar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *