MSC наближава важно събитие за пазарния си дял

Loading

Основаната от Джанлуиджи Апонте Mediterranean Shipping Co (MSC) стои на прага да стане първата линия с 20% глобален пазарен дял, откакто Maersk моментално достигна това ниво за няколко месеца в началото на 2018 г.

MSC и Maersk ще се разделят през следващата година от 10-годишното си партньорство в споразумението за споделяне на кораби 2M. Двете компании вървят по много различни пътища на растеж през последните години (вижте графиката по-долу), като MSC натрупа историческо голямо количество тонаж както в новопостроени, така и в кораби втора употреба, докато Maersk преследва своята така наречена стратегия за логистичен интегратор, искайки размер на флота в диапазона от 4m до 4,4m TEU, докато MSC ще стане първият лайнер в историята, който надминава границата от 6m TEU тази година. Глобалният пазарен дял на MSC днес възлиза на 19,9%, според данни от Alphaliner.

Докато MSC направи достатъчно, за да работи самостоятелно от следващата година, Maersk се свърза с Hapag-Lloyd, за да формира Gemini Cooperation, която официално ще стартира от февруари 2025 г.

През януари 2022 г. MSC преначерта четвъртвековната позиция на Maersk на върха на проследяваната от Alphaliner глобална класация на лайнери. Когато се вземат предвид книгите с поръчки, CMA CGM на Франция вече е по-голяма и от Maersk.

„Въпреки че абсолютният мащаб е едно нещо, скоростта, с която MSC изпревари Maersk, е впечатляваща“, коментира Питър Санд, водещ анализатор в Xeneta – платформа за товарни тарифи.

„Това, което може би е най-важно в този контекст, е, че MSC е постигнал този размер единствено чрез органичен растеж. Всички други големи глобални контейнерни линии са постигнали своя мащаб чрез придобивания. Това е индикация, че швейцарският превозвач вероятно все още не е приключил с пътя си на растеж“, каза Ларс Йенсен, основател на консултантската компания Vespucci Maritime, пред Splash днес.

В допълнение към карго подразделението си, MSC е третата по големина круизна компания в света.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *