CMA CGM получава първия контейнеровоз от серия с уникален дизайн

Loading

Групата CMA CGM обяви доставката на пионерския кораб CMA CGM Mermaid, първият кораб в серия от 10 авангардни кораба с капацитет от 2000 TEU, задвижвани от втечнен природен газ (LNG). Тези кораби постепенно ще обслужват маршрути в Средиземно море и Северна Европа.

Отличаващи се с иновативния си дизайн, насочен към повишаване на енергийната ефективност и устойчивостта на околната среда, тези нови кораби ще увеличат обширния флот на CMA CGM от приблизително 620 кораба, включително над 30, които вече използват алтернативни горива. Тяхната работа ще доведе до емисии до -20% CO2 в сравнение с конвенционалните конструкции за морско гориво (масло с много ниско съдържание на сяра).

Тази доставка означава ново начало в инициативата за модернизиране на флота на френския океански превозвач, отразявайки инвестиция над 15 милиарда щатски долара, като същевременно приближава Групата към постигане на целта си за нетни нулеви въглеродни емисии до 2050 г., като се очаква близо 120 кораба да бъдат задвижвани от ниско- въглеродни енергии до 2028 г.

Създаването на това ново поколение контейнеровози произтича от съвместните усилия между заинтересованите страни в индустрията. Отличаващи се със своите нетрадиционни линии и архитектура, тези кораби са щателно изработени в партньорство с Chantiers de l’Atlantique, известна френска компания, базирана в Saint-Nazaire, световно призната със своя дизайн на кораби и строителни умения.

Трансформирането на концептуалния дизайн в индустриален прототип беше наблюдавано от датската инженерна фирма Odense Marine Technique (OMT).

Строителството на тези кораби е поверено на Hyundai Mipo Dockyard (HMD) в Южна Корея, водещата корабостроителница в световен мащаб по отношение на производителността, която контролира всеки аспект от сглобяването на контейнеровозите.

Освен това, GTT, френска фирма, специализирана в технологии за морски транспорт и съхранение на втечнен природен газ, изигра ключова роля в проекта, като допринесе за дизайна и концепцията на газовата верига и резервоара за съхранение с общ капацитет от 1053 m3.

Ангажирана да подобри енергийната ефективност в своите операции, CMA CGM взе стратегическо решение да оптимизира дизайна на най-новата си серия кораби. Определяща характеристика на този нов дизайн е неговото съотношение от 204,29 метра дължина към 29,6 метра ширина, прецизно изработено, за да подобри както хидродинамичните, така и аеродинамичните характеристики.

Отличавайки се като първите кораби във флота на CMA CGM, които разполагат с надстройки отпред, тези кораби разполагат моста и помещенията отпред, осигурявайки превъзходни аеродинамични характеристики и увеличен товарен капацитет в сравнение с конвенционалните дизайни.

По-нататъшното подобряване на хидродинамичната ефективност е включването на новаторски почти обърнат прав лък, допълнен с интегрирана крушка за лък. Това усъвършенстване на дизайна води до значително намаляване на разхода на гориво с 15% на пътуване.

Захранвани от LNG, по-чиста алтернатива на конвенционалните горива, тези кораби постигат забележителни намаления на емисиите: емисии на серен оксид с 99%, емисии на азотен оксид с 92% и фини частици с 91%. 12-мегаватовият двигател MAN, захранван с LNG, охладен до -161°C, задвижва тези кораби, които също са оборудвани да превозват биогаз, произведен от биоотпадъци (-67% екв. CO2) и са адаптивни към е-метан (- 85% екв. CO2), получен от декарбонизиран водород.

Освен това, всеки от 10-те нови контейнеровоза ще разполага с алтернатор, свързан към главния задвижващ двигател, осигуряващ безпроблемно захранване на бордовите електрически системи по време на пътувания.

Върхът на иновацията в това ново поколение контейнеровози е инсталирането на високомощна горивна клетка, която ще бъде включена в последния кораб от серията, предвиден за доставка през януари 2025 г. Тази горивна клетка, захранвана от водород с 1 MW енергия капацитет, осигурява нулеви емисии, докато корабът е закотвен.

Отвъд своите новаторски технологии, насочени към максимизиране на енергийната ефективност и екологичните показатели, тези кораби дават приоритет на комфорта и благосъстоянието на своите членове на екипажа с модерен интериор и удобства.

От февруари 2024 г. до януари 2025 г. доставката на десетте нови кораба ще бъде разсрочена, обслужвайки предимно Северна Европа и Средиземно море за транспортиране на товари на къси разстояния.

Между април и юли шест кораба от серията ще започнат операции по вътрешно-северноевропейския маршрут, свързвайки балтийските и скандинавските пристанища с центровете на Хамбург и Бремерхафен. Впоследствие, от края на септември до края на ноември, четири допълнителни кораба ще бъдат разположени по вътрешносредиземноморския маршрут.

Тези плавателни съдове, оборудвани да поемат 45′ контейнери, които могат да бъдат директно натоварени на ремаркета, представляват по-ефективно енергийно решение в сравнение с автомобилния транспорт в Европа и Средиземноморския регион. Започвайки своето пътуване до Северна Европа, CMA CGM Mermaid ще отплава от пристанището на Пусан в Южна Корея.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *