Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Wan Hai Lines може да запълни празнината в Алианса, оставена от напускането на Hapag-Lloyd, според бившия председател на Yang Ming Bronson Hsieh.
Миналия месец Hapag-Lloyd обяви, че ще напусне Алианса през януари 2025 г., за да формира Gemini Cooperation с Maersk и, като най-големият член на групата, този ход без съмнение ще отслаби неговата конкурентоспособност.
Hsieh каза на ETToday: „Wan Hai има голям брой кораби от 13 000 TEU, така че това може да го направи добре дошъл в съюза. Ако Wan Hai поднови амбициите си да стартира сервизи за Европа, може да бъде поканен да се присъедини към Алианса.“
Wan Hai започна да приема серия от 18 кораба от 13 000 TEU, поръчани по време на Covid, и с повече от 592 000 TEU капацитет е 11-ият по големина линейни оператор.
Първоначално вътрешноазиатски превозвач, Wan Hai стартира транстихоокеански услуги през 2020 г. и въпреки корекцията на тарифите за превоз след пандемията, остава ангажиран с пазара на дълги разстояния. Той също така каза, че е отворен за стартиране на услуги за Азия-Европа.
Членовете на Алианса, Yang Ming, ONE и HMM, отказаха коментар, въпреки че ONE каза, че съобщение относно конкретни структури на услугите ще бъде направено през 2025 г.
Говорител на Wan Hai каза пред The Loadstar: „Wan Hai не изключва различни начини за подобряване на ефективността на използването на слотовете, а съюзите са само една от възможните опции. В момента Wan Hai има различни партньори по определени маршрути, за да увеличи мрежата си чрез съвместни услуги или размяна на слотове.”
Но анализаторът на Linerlytica Тан Хуа Джу каза, че флотът на Wan Hai, тъй като е много по-малък от тези 1,9 милиона TEU на Hapag-Lloyd, би бил недостатъчен да запълни празнината, оставена от напускането на германския оператор и THE Alliance ще остане с 2,5 милиона TEU без Hapag-Lloyd, срещу 3.4m TEU на Gemini.
Г-н Тан каза: „Алиансът ще остане най-малкият от четирите съюза. Wan Hai ще може да замени само приноса на корабите на Hapag-Lloyd по транстихоокеанските, но не и по азиатско-европейските и трансатлантическите маршрути.