Maersk може да преследва DB Schenker

Loading

Maersk Line може да стане кандидат за логистичния филиал на Deutsche Bahn – DB Schenker след първоначална липса на интерес.

Главният изпълнителен директор на датския лайнер гигант Винсент Клерк каза в разговор за печалбите на 8 февруари, че продажбата на DB Schenker е нещо, което трябва да бъде разгледано, въпреки че „определено не е „на живот и смърт“.

Клерк говори по време на брифинга за резултатите на Maersk за 2023 г., който показа рязък спад на приходите и нетната печалба, с 37% и 87%, до 51,07 милиарда щатски долара и 3,91 милиарда щатски долара, тъй като пазарът на контейнерни товарни превози се коригира от върховете на Covid-19. Само през четвъртото тримесечие на 2023 г. групата претърпя нетна загуба от 456 милиона щатски долара.

Клерк каза: „Нашата стратегия е много ясна, трябва да диверсифицираме нашите потоци от приходи и нашите потоци от печалби към по-стабилната и по-малко променлива част от веригата за доставки, която е почти всичко извън океана/2PL.

„В това отношение излизането на нещо като Schenker на пазара определено е нещо, което Maersk не може просто да каже, че дори няма да погледнем. Когато сделка като тази се случи, това ще има последствия дали ще сключим сделката или не, защото това ще промени ландшафта в логистиката, в зависимост от това кой сключва сделката. Съществува и основен проблем с цената и дали можем да видим случай на синергия, който е убедителен.“

Maersk се фокусира върху стратегията си за интегратор, купувайки няколко 3PL компании, включително LF Logistics през 2022 г., макар и в по-нисък мащаб от своите конкуренти Mediterranean Shipping Company и CMA CGM.

Клерк продължи: „Мисля, че това е един от основните елементи на обосновката защо сме правили сливания и придобивания досега и е ключов елемент зад това защо ще трябва да правим повече сливания и придобивания в бъдеще, за да направим това, защото органичното развитие на тези способности е просто ще отнеме твърде много време.“

CMA CGM, която придоби CEVA Logistics през 2019 г., доказа, че главният оператор може да работи в тандем с 3PL, каза Клерк.

Клерк отбеляза: „И след това от страна на спедицията, мисля, че едно от нещата, които се промениха, е устойчивостта на приходите от другата страна на Covid, което можете да видите, когато погледнете както Schenker, така и някои от неговите конкуренти. ”

На 19 декември 2023 г. Deutsche Bahn, националната железопътна компания на Германия, обяви за продажба DB Schenker, заявявайки, че иска да се съсредоточи върху основния си бизнес, с по-голям растеж за железопътния транспорт в Германия.

Продажбата на DB Schenker може да донесе 20 милиарда евро (21,6 милиарда щатски долара), като всички те ще отидат в Deutsche Bahn, който планира да използва приходите за изплащане на дълга и разширяване на своите железопътни операции.

По време на разговора за печалбите Maersk също така разкри, че ще отдели дъщерното си дружество за теглене Svitzer, обяснявайки, че е в най-добрия интерес на последното да бъде самостоятелно предприятие.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *