Maersk поставя нова летва с първото валидиране на климатичните цели в корабоплаването

Loading

AP Moller-Maersk постигна още едно първо място в индустрията, след като потвърди целите си за декарбонизация в съответствие с целта на Парижкото споразумение за задържане на повишаването на глобалната средна температура с 1,5C над прединдустриалните нива.

Датската група за корабоплаване и логистика видя целите си потвърдени от инициативата Научно базирани цели (SBTi) – група, която се превърна в съдия на корпоративните цели за климата в световен мащаб.

Maersk каза, че инициативата, създадена от няколко климатични групи, включително Световния фонд за природата и Глобалния договор на ООН, одобри своите цели за 2030 г. и целта си за достигане на нетни нулеви емисии на парникови газове до 2040 г.

Вторият по големина лайнер в света се стреми към почти 35% намаление на собствените си емисии от обхват 1 до 2030 г., както и близо 22% в обхват 3 в рамките на същия период от време. За 2040 г. компанията се стреми да намали абсолютните емисии от обхват 1 и 2 с 96% до 2040 г. и абсолютните емисии от обхват 3 с 90% в рамките на същия период от време.

От 2019 г. насам Maersk се е ангажирал да определя климатични цели в съответствие с науката и насоките на SBTi, а през 2022 г. представи своите краткосрочни и дългосрочни цели за постигане на абсолютни намаления, след като SBTi публикува насоките за доставка през същата година.

Maersk каза, че днес почти 60% от неговите топ 200 клиенти са се ангажирали или са си поставили научно обосновани цели, включително техните вериги за доставки. За собствените си операции компанията подчерта важността на зелените горива и непрекъснатите подобрения в горивната ефективност, докато решенията по цялата верига на доставки „изискват ангажираност и тясно сътрудничество с доставчиците“.

Базираният в Копенхаген корабен гигант беше първият, който се регистрира за новопостроени кораби, работещи с метанол през 2021 г., а също и модернизира флотата с метанол и с двойно гориво, поставяйки началото на други да последват примера.

„Ангажирани сме да дадем своя принос за постигането на тези цели, но не можем да го направим сами. За да успеем, ние сме зависими и работим с екосистемата, от която сме част, включително клиенти, доставчици, връстници в индустрията и регулатори. Важно е, че има нужда от глобални разпоредби от Международната морска организация (IMO), за да се затвори разликата в цените между изкопаемите и зелените горива, за да се осигурят равни условия на конкуренция“, каза Рабаб Раафат Булос, ръководител на операциите в Maersk.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *