Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
HMM няма да бъде продаден на консорциума Harim Group-JKL Partners, след като преговорите с контролираните от държавата акционери на водещия южнокорейски превозвач, Korea Development Bank (KDB) и Korea Ocean Business Corporation (KOBC), пропаднаха.
След седем години престой под държавен контрол след замяна на дълг срещу собствен капитал за предотвратяване на фалит, изглеждаше, че HMM ще има нов собственик през декември 2023 г., когато консорциумът Harim-JKL беше предпочетен пред 3PL Dongwon LOEX за придобиване на основния оператор .
И Harim-JKL, и Dongwon LOEX предложиха по около 4,9 милиарда щатски долара за 57,9% дял в HMM.
Harim Group, преработвател на птиче месо, си сътрудничи с JKL, частен инвеститор, за да поеме предприятието за сухи насипни товари Pan Ocean през 2015 г.
Южнокорейските медии съобщиха, че консорциумът е имал няколко искания, които не са били одобрени от KDB и KOBC.
Тези искания включват тригодишно забавяне на обмена на конвертируеми облигации, което ще даде на KDB и KOBC 32,8% дял, като същевременно намали дела на Harim-JKL до 38,9%. Подобен ход позволява на KDB и KOBC да назначават независими директори, нещо което Harim-JKL вижда като подкопаване на контрола им върху HMM.
Харим също искат KDB и KOBC да изключат JKL от петгодишния лимит за продажба на акции на HMM.
Страните подновиха преговорите на 6 февруари и въпреки че по-ранните искания бяха оттеглени, това означаваше изключване на JKL от придобиването. Твърди се, че това е причинило ужас в KDB и KOBC, тъй като не е ясно как Harim, които имат около 740 милиона щатски долара в брой, могат да наберат средствата за придобиване. Съобщава се също, че KDB и KOBC са имали предвид, че промяната на структурата на офертата би била несправедлива спрямо другите, които са участвали в наддаването.
Несъответствието във финансовото състояние на Harim и HMM, който разполага с приблизително 1,4 милиарда щатски долара в брой, предизвика медийни спекулации, че изборът на Harim ще доведе до „проклятието на победителя“.
Все още оптимистично настроени за приключване на покупката, представителите на Harim упорстваха с дискусиите до полунощ, но проблемите им с продавача се оказаха непреодолими.
KDB и KOBC казаха: „Работихме вярно с взаимно доверие по време на седемседмичния период на преговори, но преговорите в крайна сметка се провалиха поради различия в мненията по някои въпроси.“
HMM ще остане под контрола на KDB и KOBC, които се очаква да изчакат нова възможност да продадат компанията. Внезапната промяна в неотдавнашната пазарна ситуация за контейнерни превози, с кризата в Червено море и това, че Hapag-Lloyd напуска Алианса, част от който е и HMM, представляват предизвикателство.
Харим признава, че размерът на облигациите, държани от KDB и KOBC, е пречка.
„Участвахме в преговорите добросъвестно, като предоставихме конструктивни становища, за да осигурим стабилно управление на HMM и да подобрим глобалната конкурентоспособност, но преговорите в крайна сметка се провалиха.“
Анализаторът на Linerlytica Тан Хуа Джу каза пред Container News, че смята консорциумът Harim-JKL няма да успее в своята оферта. Той каза: „Продажбата беше проблематична от самото начало предвид голямата разлика в оценката между продавачите и купувачите.“
Тан вярва, че KDB и KOBC ще се опитат отново да продадат HMM.
Той отбеляза: „Няма оправдание HMM да бъде национализиран и KDB ще бъде принудена да държи дела на HMM, докато не бъде намерен следващият прозорец за продажба. HMM е ефективно национализиран под собствеността на KDB и KOBC. Но мандатът за собственост винаги е бил предназначен да бъде краткосрочен.