Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Главният изпълнителен директор на Maersk Винсент Клерк, който е на поста от 13 месеца, изглежда ще продължи стратегията, установена от неговия предшественик Сорен Скоу, за управление на най-голямата корабна компания в Дания под един бранд за глобална контейнерна логистика.
През последните години Maersk се раздели с редица подразделения и консолидирани корабни марки под един покрив като част от своята интегрирана логистична стратегия.
Последният ход ще накара датския гигант да се отдели от буксирният оператор Svitzer.
Проследявайки своите корени назад до 1833 г., Svitzer днес има флот от около 430 кораба, присъстващи в повече от 30 страни и над 140 пристанища. Марката Svitzer, заедно с компании като APM Terminals и Maersk Line, останаха в сила след интегрирането на Hamburg Süd и SeaLand, както и Senator и LF Logistics, в Maersk миналата година.
Maersk обаче каза, че „като се има предвид предстоящата несигурност и в съответствие с изпълнението на неговата стратегия за интегриране“, е взето решение за отделяне и отделяне на дейностите по теглене на Svitzer към Svitzer Group, с намерението да приключи сделката през април.
Svitzer ще продължи да бъде със седалище в Копенхаген и ще се управлява от главния изпълнителен директор Каспер Фриис Нилаус и финансов директор Кнуд Винклер. Председателят на компанията, Мортен Енгелстофт, заместник-председателят, Робърт Угла, Кристин Морис и Петер Викстрьом, ще бъдат предложени за членове на борда на Svitzer Group след разделянето, с един или двама допълнителни независими директори, които потенциално да се присъединят през 2025 г.
Миналата година Maersk завърши излизането си от енергийния бизнес с продажбата на Maersk Supply Service. Преместването беше инициирано през 2016 г., при което бяха продадени Maersk Tankers, Maersk Oil & Gas и Maersk Drilling в периода между 2017 и 2019 г. APM Terminals, Maersk Container Industry (MCI), Maersk Training и Maersk Line продължават да работят под съществуващите си търговски марки.
Новината на Svitzer идва след като днес Maersk разкри своите резултати за четвъртото тримесечие, показващи загуба от 456 милиона долара, огромен спад от печалба от близо 5 милиарда долара през същия период на 2022 г.