Забавянето на преговорите постави под съмнение продажбата на HMM

Loading

Бяха хвърлени клевети относно продажбата на HMM на консорциума Harim Group-JKL Partners, след като преговорите с контролираните от държавата акционери на южнокорейския водещ превозвач бяха в застой.

Според Container News споразумението за условията за продажба е трябвало да бъде постигнато на 23 януари, но това е отложено за 6 февруари. На 18 декември 2023 г. Harim-JKL беше избрана като предпочитан кандидат за HMM, която премина под контрола на Korea Development Bank и Korea Ocean Business Corporation след размяна на дълг срещу собствен капитал през 2016 г.

KDB се опитва да премахне HMM от грижите си, след като линейната индустрия отбеляза рекордни печалби по време на бума, подхранван от Covid-19.

Доклади в южнокорейските медии предполагат, че Harim Group, преработвател на птиче месо, който придоби оборудването за сухи насипни товари Pan Ocean през 2015 г., иска тригодишен мораториум върху конвертирането на облигации на HMM в допълнителни акции.

Съобщава се също, че Харим иска ограничения върху разпределянето на дивиденти на акционерите на HMM и правото на правителството да назначава независими директори.

Докладите сочат, че ако не бъде постигнато споразумение до 6 февруари, сделката с Харим може да се провали.

Harim-JKL предложи 4,9 милиарда щатски долара за 57,9% дял в HMM, побеждавайки единствения си съперник, Dongwon LOEX.

Офертите и резултатът бяха противоречиви, тъй като нито Harim-JKL, нито Dongwon LOEX са по-богати от HMM, което означава, че се нуждаят от значително набиране на средства, за да поемат компанията.

Профсъюзите на HMM подновиха опозицията си, заявявайки, че продължаващото възстановяване на тарифите за товари на фона на кризата в Червено море ще донесе свежи средства на компанията, които може да се изпарят, ако бъде погълната от Harim. Профсъюзите също предполагат, че плановете на HMM да разшири своя флот от кораби за насипни товари може да бъдат провалени, тъй като флотът на Pan Ocean е по-голям.

Те също така казаха, че прекъсването на Hapag-Lloyd от Алианса, на който са членове HMM, Ocean Network Express и Yang Ming Marine Transport, добавя несигурност към конкурентоспособността на HMM.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *