Отклоненията към нос Добра Надежда водят до скок на емисиите от корабоплаването

Loading

Извънредното преначертаване на картата на морската търговия между Азия и Европа през последните няколко месеца, откакто хусите се намесиха в продължаващата война в Газа, има пагубен ефект върху въглеродния отпечатък на корабоплаването с един нов доклад, който предполага, че изпращачите могат да изпитат повече от петкратно увеличение на емисиите на CO2 за изпратен контейнер.

Кораби с всякакви форми и размери все по-често избират да преминат през нос Добра надежда, вместо да рискуват да преминат през Червено море, където хусите от Йемен са атакували около 35 търговски кораба с дронове и ракети от ноември, както и са отвлекли един каркериър.

Последните данни от Clarksons Research показват, че пристиганията на кораби в Аденския залив сега са с 65% по-ниски от нивата от 2023 г., като регистрираните пристигания на контейнеровози остават на много ниски нива с 90%, пристиганията на танкери вече са намалели с 45%, пристиганията на газовози са намалели с 90% и бълкери пристиганията са намалели с около 30%.

Обикновено корабите отнемат 31 дни, за да изминат 10 000 морски мили между Шенжен и Ротердам по традиционния маршрут през Суецкия канал. Това разстояние на пътуването скача до повече от 13 000 морски мили и най-малко 41 дни, ако маршрутът е през Южна Африка.

По отношение на емисиите на CO2, изследователи от датската консултантска компания Sea-Intelligence са успели да определят количествено допълнителното замърсяване на база TEU в ново проучване, публикувано вчера, което взема предвид по-дългите разстояния на плаване, както и увеличените скорости и вероятността на по-малки кораби, които се разполагат по алтернативния южноафрикански маршрут. Емисиите на CO2 на teu могат да се повишат от някъде между 31 до 575%, предполага проучването.

По-дългите пътувания също оказват влияние върху индикатора за въглероден интензитет на кораба (CII), както и нововъведената схема за търговия с емисии от Европейския съюз (EU ETS).

Clarksons Research също така разглежда цялостните промени в търсенето на тон мили за 2024 г., предизвикани от кризата с корабоплаването в Червено море.

Като пример, руското нахлуване в Украйна и последвалата забрана на ЕС за руски петролни продукти доведоха до 5,5% увеличение на търсенето на тон-мили на танкери с продукти.

Прогнозите на Clarksons за увеличеното търсене на тон мили за пренасочване през нос Добра надежда от сектора на корабоплаването са най-добри за контейнеровозите и автомобилните превозвачи (вижте по-долу).

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *