HMM, ONE и Yang Ming спешно търсят да запълнят празнотата от Hapag-Lloyd

Loading

Надеждността е кралят беше посланието, идващо от Хамбург и Копенхаген вчера, когато новите линейни партньори, Hapag-Lloyd и Maersk, се опитаха да обяснят приоритетите на мисията си при създаването на Gemini Cooperation, линейно бракосъчетание, което накара някои азиатски превозвачи да се объркат.

Съгласявайки се да си партнира с Maersk от февруари следващата година по основните маршрути изток-запад, Hapag-Lloyd разкъса днешната съществуваща структура на съюз с настоящата си група, The Aliance внезапно се оказва с малко глобално присъствие.

Съществуващото партньорство на Maersk с Mediterranean Shipping Co (MSC), 2M, изтича след една година и датският лайнер активно търси партньор, за да запълни пропуските в капацитета.

При формирането на така нареченото сътрудничество Gemini с Hapag-Lloyd от февруари следващата година членовете на THE Alliance, където в момента се намира немският превозвач, ще видят излизането на най-големия си играч.

THE Alliance е основан през 2016 г. Днес членовете му се състоят от Hapag-Lloyd, HMM, Ocean Network Express (ONE) и Yang Ming. Алиансът е един от трите глобални линейни съюза заедно с 2M и Ocean Alliance, чиито членове включват CMA CGM, Evergreen и COSCO.

Партньорите на Gemini са заявили публично намерението си да постигнат надеждност на графика до 90%, нещо, което двете европейски лайнери смятат, че ще бъде значително разграничение от конкурентите.

Ролф Хабен Янсен, главен изпълнителен директор на Hapag-Lloyd, каза, че „недостатъчният напредък“, постигнат по отношение на надеждността, е една от причините германският превозвач да реши да напусне THE Alliance.

„Става въпрос за извеждане на надеждността на графиците на следващото ниво“, каза Янсен и добави: „Разбрахме, че трябва да направим повече за качеството и удовлетвореността на клиентите, както и за устойчивостта.“

Изпълнителният вицепрезидент на Maersk Йохан Сигсгаард, на отделен брифинг за медиите вчера, каза пред репортери: „Много сме сигурни, че надеждността е силно болезнена тема за клиентите.“

Сигсгаард обясни как новото споразумение с Hapag-Lloyd – за първоначален период от четири години – има договор с „финансови последици“, ако партньор в алианса не изпълни своята страна на сделката, когато става въпрос за качество на услугата.

Новото сътрудничество между Hapag-Lloyd и Maersk ще включва флот от около 290 кораба с общ капацитет от 3,4 милиона teu; Maersk ще разположи 60%, а Hapag-Lloyd 40%.

Сътрудничеството ще включва 26 основни сервизи, обхващащи седем области: Азия / западното крайбрежие на САЩ, Азия / източното крайбрежие на САЩ, Азия / Близкия изток, Азия / Средиземноморието, Азия / Северна Европа, Близкия изток – Индия / Европа и трансатлантическия регион.

Саймън Сундбьол, основател на фирмата за анализ на лайнери eeSea, коментирайки чрез LinkedIn, твърди, че Алиансът няма да може да оцелее без най-големия си член, Hapag-Lloyd.

„Това оставя голяма празнина в предлагането на THE Alliance, което далеч ще бъде най-малката останала група“, коментира Саймън Хийни, старши мениджър за изследване на контейнери в консултантите на Обединеното кралство, Drewry.

splash247.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *