Sea-Intelligence вижда краткосрочно, но голямо въздействие на кризата в Червено море върху капацитета на контейнерите

Loading

Океанските превозвачи намират сервизите си за изключително нестабилни и са склонни към бързи промени, тъй като кризата в Червено море все още продължава и развитието се променя ежедневно.

Транзитното време логично ще се увеличи и ще бъде малко повече от седмица по-дълго от Азия до Северна Европа и до две седмици по-дълго в Средиземно море.

„Въпреки че това със сигурност е сериозен проблем за много спедитори, трябва да имаме предвид, че тези смущения не са близо до тези, причинени по време на пандемията“, посочи Алън Мърфи, главен изпълнителен директор на Sea-Intelligence, който добави, „Ние [Sea-Intelligence] бихме искали да изясним, че текущата перспектива за капацитета е изпълнена с висока степен на несигурност, но настоящите данни показват, че изпращачите могат да очакват срив на капацитета за азиатския износ през следващите седмици.

Според последния анализ на Sea-Intelligence, върху Азия-Северна Европа, въздействието е доста видимо, поради комбинация от някои услуги, задържани при отплавания от Азия в краткосрочен план, и някои услуги, които ясно пристигат късно в Азия, като по този начин причиняват бърз недостиг в средата на януари и сега се очаква рязък спад на капацитета за седмица 4.

Привидният скок на капацитета в края на декември/началото на януари е по-скоро артефакт на забавяне и трябва да му се обръща по-малко внимание, докато подобна тенденция се наблюдава както на азиатско-средиземноморското, така и на източното крайбрежие на Азия-Северна Америка, но седмица по-рано, според датските анализатори.

Мърфи заключи: „Въпреки това, изкушението да наречем това бедствие, но подобен език би бил неподходящ, когато настоящата криза се постави в контекста на това, което веригите за доставки трябваше да понесат по време на прекъсванията на пандемията.“

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *