80% от всички контейнеровози по маршрута на Суец се отклоняват към нос Добра надежда

Loading

Броят на контейнеровозите, пренасочени през нос Добра надежда поради кризата в Червено море, се е увеличил до 354 единици към 7 януари, според последния доклад на Linerlytica, което означава 4,65 милиона TEU или 16,4% от глобалния обем на флота.

Този брой също представлява 80% от всички кораби, движещи се между Атлантическия/Средиземноморския и Индийския океан. Броят ще продължи да нараства през следващата седмица, като повечето от основните превозвачи в момента избират маршрута Кейп.

Само френската корабна компания CMA CGM и малък брой нишови превозвачи, опериращи на пазарите от Азия до Източно Средиземноморие и Балтика, са продължили да използват маршрута Суец, според Linerlytica, като се появяват съобщения, че някои океански превозвачи са преговаряли със силите на Хутите в Йемен за безопасно преминаване през Червено море.

„Тези отклонения ще доведат до очакван дефицит на капацитет до 40% за отплавания от Азия към Европа и Източното крайбрежие на САЩ през седмици 4 до 6, като се очаква цените на товарите да скочат още повече през следващите седмици“, каза Linerlytica.

Съвкупният композитен индекс SCFI вече се е повишил с 97% от началото на декември с възможност за допълнителни повишения през следващите седмици.

Освен това закъсненията също се отразиха на наличността на контейнери, които се връщат в Азия, и производството на ново оборудване рязко се повиши, докато цените скочиха с над 20% през последния месец, според Linerlytica, която отбеляза, че „единственото облекчение ще дойде от доставки на нови кораби“.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *