Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Индийското пристанище Нава Шева (JNPA) завърши силно 2023 г. като годишният му капацитет на контейнери достигна нов връх.
Годишният контейнерен трафик на пристанището нараства със 7% на годишна база до 6,3 милиона TEU, според предварителни данни, събрани от Container News.
От шест съоръжения за обработка на контейнери в Nhava Sheva, PSA Mumbai, известен също като Bharat Mumbai Container Terminals (BMCT), води групата, натрупвайки около 2,07 милиона TEUs, впечатляващо увеличение от 30% спрямо 2022 г.
APM Terminals Mumbai или Gateway Terminals India (GTI), които трябваше да се справят с ограничения на капацитета поради програма за надграждане на оборудването, обработиха 1,52 милиона TEUs, следвани от Nhava Sheva International Container Terminal (NSICT) с 1,18 милиона TEUs и Nhava Sheva International Gateway Терминал (NSIGT) на 1,12 милиона TEU.
Както NSICT, така и NSIGT се управляват от DP World.
От април до декември, първите девет месеца на фискалната година 2023-24, Нава Шева отбеляза увеличение на комбинираните обеми с 6,8% на годишна база до 4,75 милиона TEU. Тази тенденция позиционира пристанището да надхвърли 6,05 милиона TEUs, отчетени за фискалната 2022-23 г.
Силното представяне е важно за Нава Шева, тъй като идва на фона на жестоки пазарни предизвикателства от пристанище Мундра и водещата организация на Adani Group, разположена на около 300 морски мили.
Гледайки напред с нарастването на търговските обеми, Нава Шева разработва ново дълбоководно пристанище на зелено във Vadhavan, на около 120 мили северно от брега. DP World наскоро подписа меморандум за разбирателство (MoU) с пристанищните власти на Nhava Sheva, изразявайки интерес към проекта.
„DP World беше силен партньор за нас през последните две и половина десетилетия и ние сме уверени, че тяхната подкрепа ще допринесе много за превръщането на пристанището Vadhvan в реалност“, каза председателят на JNPA Санджай Сети.
„Ние сме развълнувани да си партнираме с JNPA в проучването на търговските възможности, които могат да бъдат отключени чрез развитието на пристанище Vadhavan по западното крайбрежие на страната“, отбеляза Джибу К. Ити, главен изпълнителен директор на DP World Nhava Sheva.
Ити добави: „Вярваме, че предложеното местоположение има необходимите характеристики, за да превърне Вадхаван в страхотно пристанище, което може да донесе постепенен просперитет на региона.“
Проектът Vadhavan е проектиран с по-широка цел да предотврати потенциалните обеми на преливане от Нава Шева да пътуват до неговите частни конкуренти, по-специално Мундра и Хазира, като се има предвид, че има малко място за по-нататъшно разширяване на капацитета на общественото пристанище след завършването на PSA’s Фаза II на развитие, сега в последния етап.
„Това разширение на практика ще удвои съществуващия настоящ капацитет на терминала, позволявайки му да обработва 4,8 милиона TEU до първото тримесечие на 2025 г. и ще позволи на PSA Mumbai да изиграе своята роля в подкрепа на растежа на индийската икономика“, Сингапур- базирани на PSA, каза в скорошно изявление.