Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Ако всички маршрути за контейнерни превози по Червено море заобикалят нос Добра надежда, транзитното време може да скочи с 30%, според доклада на консултантската компания Linerlytica.
Трите основни тайвански линейни оператора Evergreen Marine Corporation, Yang Ming Marine Transport и Wan Hai Lines, издадоха предупреждения за клиентите на 18 декември, като казаха, че се присъединяват към колегите си в спирането на доставките до Израел и преместването на транзита от Червено море към нос Добра надежда.
Собствениците на кораби, загрижени от все по-честите ракетни удари срещу всички видове плавателни съдове в Червено море, се почувстваха принудени да преместят корабите си далеч от района.
Linerlytica изрази мнение, че повече кораби, които не са свързани с Израел, могат да се присъединят към изселването на Червено море, след като Maersk, MSC, CMA CGM, Hapag-Lloyd и HMM обявиха през изминалата седмица, че ще спрат пътуванията на своите кораби в Червено море. Алтернативният маршрут през нос Добра Надежда ще увеличи транзитното време с три до пет седмици, като корабите до Източното Средиземноморие ще трябва да правят най-дългите отклонения.
През последните три седмици 42 кораба, свързани с Израел, са били пренасочени далеч от Суецкия канал, според Linerlytica. Двадесет от тези кораби по маршрутите Азия-Средиземноморие и Азия-Северна Европа ще заобиколят нос Добра Надежда, докато други 22 кораба са пренасочени към други сделки, които избягват Червено море.
В момента има 8,25 милиона TEU контейнеровози по маршрута Суец, което представлява 9,3% от световния флот.
Linerlytica казва: „Ако всички тези кораби бъдат принудени да се отклонят от Суец маршрута, това ще повиши глобалното търсене на TEU-мили с поне 2,5 милиона TEU, което е еквивалентно на 9% от сегашния световен флот. Въздействието ще бъде по-голямо, ако скоростта на плавателния съд не се увеличи, за да се минимизират закъсненията в графика.