Заобикалянето на Червено море ще удължи транзитното време с 30%

Loading

Ако всички маршрути за контейнерни превози по Червено море заобикалят нос Добра надежда, транзитното време може да скочи с 30%, според доклада на консултантската компания Linerlytica.

Трите основни тайвански линейни оператора Evergreen Marine Corporation, Yang Ming Marine Transport и Wan Hai Lines, издадоха предупреждения за клиентите на 18 декември, като казаха, че се присъединяват към колегите си в спирането на доставките до Израел и преместването на транзита от Червено море към нос Добра надежда.

Собствениците на кораби, загрижени от все по-честите ракетни удари срещу всички видове плавателни съдове в Червено море, се почувстваха принудени да преместят корабите си далеч от района.

Linerlytica изрази мнение, че повече кораби, които не са свързани с Израел, могат да се присъединят към изселването на Червено море, след като Maersk, MSC, CMA CGM, Hapag-Lloyd и HMM обявиха през изминалата седмица, че ще спрат пътуванията на своите кораби в Червено море. Алтернативният маршрут през нос Добра Надежда ще увеличи транзитното време с три до пет седмици, като корабите до Източното Средиземноморие ще трябва да правят най-дългите отклонения.

През последните три седмици 42 кораба, свързани с Израел, са били пренасочени далеч от Суецкия канал, според Linerlytica. Двадесет от тези кораби по маршрутите Азия-Средиземноморие и Азия-Северна Европа ще заобиколят нос Добра Надежда, докато други 22 кораба са пренасочени към други сделки, които избягват Червено море.

В момента има 8,25 милиона TEU контейнеровози по маршрута Суец, което представлява 9,3% от световния флот.

Linerlytica казва: „Ако всички тези кораби бъдат принудени да се отклонят от Суец маршрута, това ще повиши глобалното търсене на TEU-мили с поне 2,5 милиона TEU, което е еквивалентно на 9% от сегашния световен флот. Въздействието ще бъде по-голямо, ако скоростта на плавателния съд не се увеличи, за да се минимизират закъсненията в графика.

container-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *